Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fasföljdsfel pÃ¥ min C5  (läst 3505 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LAMF

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Fasföljdsfel på min C5
« skrivet: 31 juli 2011, 17:19:25 »
Jag har fått ett felmeddelande på min C5 pump som säger följande:

Fasföljden på inkommande matning till värmepumpen är felaktig. Skifta någon av faserna i elanslutningen.

Vad innebär detta?
Jag har ju haft pumpen i 11 år och plötsligt detta felmeddelande. Det uppstod eventuellt efter ett strömavbrott, kollade aldrig vp efter att jordflesbrytaren slog ifrån allt när kaffebryggaren kraschade.
Någon som råkat ut för detta fasföljdsfel som vet vad man bör göra?

Utloggad magneten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Munkedal
  • Antal inlägg: 175
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fasföljdsfel på min C5
« Svar #1 skrivet: 31 juli 2011, 17:23:07 »
Kolla så att du har ström fram på alla 3 faserna till pumpen. Det är ju inte omöjligt att någon huvudsäkring löst ut/gått sönder i samband med ditt kaffekokande..
« Senast ändrad: 31 juli 2011, 17:36:35 av magneten »
Begagnad  IVT Greenline HT Plus 7kw, 500m kollektorslang plöjd i Ã¥ker. 
Seriekopplad med Värmebaronen biomax ved/pelletspanna (som volymförstorare & förvärmning av tappvatten) samt 110l Nibe elVVB för att höja upp förvärmt tappvaten till 65 grader.
Braskamin 7kw
100 år gammalt timmerhus 130m2 uppvärmt, 65m2 golvvärme+3 gamla radiatorer på bottenvåningen, vanliga element på 2a våningen.

Solcellsanläggning riktad mot sydöst 10° taklutning, 26m2 16 st REC 255 polykristalyna paneler, 4080 Wp Ã¥rsproduktion ca 3600 kWh  Aktuell produktion: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=24585&sid=22422

Utloggad LAMF

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fasföljdsfel på min C5
« Svar #2 skrivet: 31 juli 2011, 17:37:32 »
Kolla så att du har ström fram på alla 3 faserna till pumpen. Det är ju inte omöjligt att någon huvudsäkring löst ut/gått sönder i samband med ditt kaffekokande..

 ;D Ja nÃ¥t hände nog. Jag testade att boota om strömmen för vp och sen dess visar den inga fel längre sÃ¥ nu verkar det funka. Blev nog bara nÃ¥n kaffeskopa för mycket helt enkelt.

Utloggad magneten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Munkedal
  • Antal inlägg: 175
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Fasföljdsfel på min C5
« Svar #3 skrivet: 31 juli 2011, 17:41:56 »
Kolla så att du har ström fram på alla 3 faserna till pumpen. Det är ju inte omöjligt att någon huvudsäkring löst ut/gått sönder i samband med ditt kaffekokande..

 ;D Ja nÃ¥t hände nog. Jag testade att boota om strömmen för vp och sen dess visar den inga fel längre sÃ¥ nu verkar det funka. Blev nog bara nÃ¥n kaffeskopa för mycket helt enkelt.

Ja en "norsk reset" är ju aldrig fel (nästan)
Begagnad  IVT Greenline HT Plus 7kw, 500m kollektorslang plöjd i Ã¥ker. 
Seriekopplad med Värmebaronen biomax ved/pelletspanna (som volymförstorare & förvärmning av tappvatten) samt 110l Nibe elVVB för att höja upp förvärmt tappvaten till 65 grader.
Braskamin 7kw
100 år gammalt timmerhus 130m2 uppvärmt, 65m2 golvvärme+3 gamla radiatorer på bottenvåningen, vanliga element på 2a våningen.

Solcellsanläggning riktad mot sydöst 10° taklutning, 26m2 16 st REC 255 polykristalyna paneler, 4080 Wp Ã¥rsproduktion ca 3600 kWh  Aktuell produktion: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=24585&sid=22422

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!