Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥nluftsvärmepump f750  (läst 689 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Felixröris

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Frånluftsvärmepump f750
« skrivet: 21 mars 2023, 07:27:59 »
Tjena! behöver lite tips och råd om ett problem som uppstått med min värme pump! Har haft värmen av sen i oktober. Jag har alltså gått in på driftläge manuellt och klickat bort värme.
Sen under veckan som var så började jag och dra om lite värme upp till övervåningen. Så jag tappade ur värme systemet och stängde pumpen osv! och nu när jag startat upp pumpen igen och fullt upp allt så får jag högtryckslarm och jag får ingen varmvatten och så får duscha kallt. varför blir det så? Vad kan ha hänt? det har inte varit något larm eller problem tidigare. Har kunnat haft värmen av men ändå fått varmvatten. tack på förhand!

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9563
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Frånluftsvärmepump f750
« Svar #1 skrivet: 21 mars 2023, 08:27:00 »
Hej! Har du luftat hela värmekretsen efter åtgärderna? Radiatorer, golvvärmefördelare och det finns minst 4 avluftsningsnipplar inne i F750. Se manualen.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!