Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv cykelstyre baklänges:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):
Antal sidor på tärning (siffra):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: fox67
« skrivet: 26 december 2020, 16:42:45 »

Aktiviteten från din sida är det absolut inget att klaga på.
Inte så att man förväntar sig helgjour så stort tack!
Blir inkoppling imorgon!
God fortsättning  :)
Skrivet av: Daikin_
« skrivet: 26 december 2020, 10:07:34 »

Tackar för snabbt svar  :)
Då testar jag 11 och 12 men funderar ändå på polarisationen?
Det finns ju ingen annan matningsspänning till LAN adaptern så antar att den är fantommatad via samma stift. Mätte upp en DC spänning på drygt 16 V på stift 11 och 12.
På LAN adapterns X3A så heter stiften P/P1 och N/P2. Kan det vara så att P/P1 är plus och N/P2 är minus?

Stort tack för hjälpen och God jul :)

Sorry, pga samkväm med familjen och julen så är aktiviteten här begränsad fråmn min sida.
Det finns ingen polaritet på dessa anslutningar.

/D
Skrivet av: fox67
« skrivet: 25 december 2020, 13:20:26 »

Tackar för snabbt svar  :)
Då testar jag 11 och 12 men funderar ändå på polarisationen?
Det finns ju ingen annan matningsspänning till LAN adaptern så antar att den är fantommatad via samma stift. Mätte upp en DC spänning på drygt 16 V på stift 11 och 12.
På LAN adapterns X3A så heter stiften P/P1 och N/P2. Kan det vara så att P/P1 är plus och N/P2 är minus?

Stort tack för hjälpen och God jul :)
Skrivet av: Daikin_
« skrivet: 23 december 2020, 09:30:48 »

På Altherma generation 3 (GEO/Top Grade/ LT) skall adaptern kopplas till 11 +12.
Då det är databus så spelar polarisationen ingen roll.

På generation 2 (Bergvärme EGSQH / Altherma 2) kopplas denna in på 1 + 2.

Mvh
D
Skrivet av: fox67
« skrivet: 23 december 2020, 09:12:20 »

Hej,
Fråga till Daikin eller någon som vet.
Någon som kopplat in en LAN adapter BRP069A62 till en Topgrade?
Enligt installations anvisningarna ska den kopplas in på plint X5M 1/2 men den plinten är tom.
Står även att polariteten inte spelar någon roll? X5M är en DC plint om jag fattat det rätt.
Däremot så är front panelen inkopplad på stift 11 och 12.
Kan det vara så att det ska vara 11 och 12? Där finns även en DC spänning.
Men polariteten borde spela roll tycker man.

Annonser

Right Block

luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Köp din bergvärmepump av oss
Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!