Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med Torktumlare  (läst 5535 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Justjoking

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Borlänge
  • Antal inlägg: 93
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Problem med Torktumlare
« skrivet: 11 mars 2009, 21:13:20 »
Förra helgen så fyllde grabben arton år.
Fest och mycket folk = mycket disk.
Vad händer, självklart så går diskmaskinen sönder. :-\
Lokaliserar felet till en packning till temperaturvakten som är sladdrig ... och vatten läcker.
Inget problem, går in på webben och söker på electrolux reservdelar knappar in modell och letar på delen klickar på köp , betar med kortet.
Tre dagar senare så kommer packningen. Perfekt om det inte vore att när jag satt och beställde packningen så kom frugan upp och sa att torktumlaren inte heller fungerar längre.
Torktumlaren en LG TD-C 70040E
Säkringen på värme elementet löser ut, och det är inte pga. att det är lort i filter/kondensorn utan att ja jag är inte riktigt säker.
Jag tror att det kan vara antingen är motorn som är slut för den orkar inte dra runt trumman alla gånger och då löser säkringen ut.

Eller så efter sen jag skruvat isär den så långt som jag vågat i dagsläget så kan det nog vara ett lager som trumman där den sitter i bakväggen för när jag lyfte trumman så glappade den några millimeter.
Tänkte jag börjar med att beställa ett nytt lager men det vekar inte gå, man måste ringa på en servicebil eller någon som har nårgra tips.

Nog för att det inte är sÃ¥ manligt att hÃ¥lla pÃ¥ med torktumlare men är det verkligen INGEN som är kunnig inom omrÃ¥det.  ???
« Senast ändrad: 12 mars 2009, 17:26:09 av Justjoking »
Thermia Calibra 1,5-7kW. Sjövärme 166 kvm en och en halvplans villa byggd 1906 stÃ¥ende timmer. Total renoverat -87 Kakelugn i SOVRUMMET?. Badrum/hall med golvärme  Uppvärmd  en bilsgarage elradiator.

"Det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar."

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!