Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi Electrics modeller nu med 5 Ã¥rs totalgaranti  (läst 3866 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Nu har vi bytt leverantör av Mitsubishi Electrics modeller.

Vid köp inkl installation är det nu 5 års totalgaranti.
Detta gäller till en början  GE35VAH , FD25VABH samt FD35VABH som jag valt att lagerföra.
GE25VAH är endast lämpad för väldigt små utrymmen då den har en förmåga att "ge upp" när det är kallt ute.
Rekomenderar inte den till garage eller fritidshus !!

Ovanstående modeller kan även marknadsföras som Q Heat 530 , Q Heat 630 och Q Heat 660
GE25VAH heter då Q Heat 450

Priserna gick upp en del men fler och fler frågar efter längre garantier och dom kostar dessvärre.
Hoppas att blivande kunder ser lite mervärde i 3 års längre totalgaranti

Det har blivit någon garantihysteri på luftvärmepumpar, det är mycket bättre garantier på en luftvärmepump för 15-20000:-
än vad det är pÃ¥ en TV eller dator för motsvarande pengar eller en bil för 300.000:-  ::)

Priser inkl installation finner ni på hemsidan www.tsfs.se och där bakom fliken installationspaket.

mvh
Thomas
TS Comfort AB
www.tsfs.se
ts-f@telia.com
« Senast ändrad: 09 september 2010, 16:29:59 av TS Comfort AB »
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Oskar P.

  • i branchen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1022
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
  • the good old days
SV: Mitsubishi Electrics modeller nu med 5 års totalgaranti
« Svar #1 skrivet: 06 november 2010, 17:41:45 »
är det canvac du tar från nu?

detta med garanti förstår jag att folk tycker är viktigt, dels är det en ganska stor investering för de flesta, dels så är dom här burkarna fullsmetade med elektronik och alla vet väl vad som händer med elektronik efter några år i fukt/vibrationer..

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Det stämmer att mina maskiner kommer från Canvac och därmed 5 års totalgaranti.

Kan inte hålla samma priser som förr i tiden då jag tog dom från Finland.
Får hoppas kunderna ser en del mervärde i den 5 åriga totalgarantin.

Har inte haft nÃ¥gra direkta problem med elektronik pÃ¥ mina maskiner som är sÃ¥lda 2004/2005/2006  och därmed suttit uppe nÃ¥gra Ã¥r.
Dom stora problemen som varit är direkta seriefel och inte relaterade till fukt.

Nu har jag bara haft stora kända märken i sortimentet så jag vet inte om dom billiga "udda" märkena haft/har problem efter några år.

mvh
Thomas
TS Comfort AB
www.tsfs.se
.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Mitsubishi Electrics modeller nu med 5 års totalgaranti
« Svar #3 skrivet: 06 november 2010, 21:22:10 »
Det stämmer att mina maskiner kommer från Canvac och därmed 5 års totalgaranti.

Kan inte hålla samma priser som förr i tiden då jag tog dom från Finland.
Får hoppas kunderna ser en del mervärde i den 5 åriga totalgarantin.

Har inte haft nÃ¥gra direkta problem med elektronik pÃ¥ mina maskiner som är sÃ¥lda 2004/2005/2006  och därmed suttit uppe nÃ¥gra Ã¥r.
Dom stora problemen som varit är direkta seriefel och inte relaterade till fukt.

Nu har jag bara haft stora kända märken i sortimentet så jag vet inte om dom billiga "udda" märkena haft/har problem efter några år.

mvh
Thomas
TS Comfort AB
www.tsfs.se
.

 Köpte du dem frÃ¥n Finland ?  Mitsubishi är väl egentligen för det mesta dyra här förutom nÃ¥n enstaka leverantör som har lyckats dumpa priserna .  Egenimport kanske ?
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Tidigare kom dom från en Finsk leverantör.
Det är/var samma maskiner men med lite sämre garantier.
Det är betydligt billigare att ta in dom själv men garantin är sämre.
När jag började 2004 var det inte många som paralellimporterade men nuförtiden är det relativt många företag som gör det och kan då hålla lägre priser.
PÃ¥ den tiden (2005/2006/2007) sÃ¥lde jag nog upp mot 1000 maskiner per Ã¥r, nu har jag bara Svenska leverantörer och deras priser och säljer  knappt hälften sÃ¥ mÃ¥nga.

Vill man köpa riktigt billigt så finns det länder att handla från helt utan garantier men då gäller det att man har reservdelar till dom på hyllan.
Dom "udda" utlänska  leverantörerna är inte direkt snabba pÃ¥ att skicka reservdelar om man skulle behöva nÃ¥got om man säger sÃ¥ .
Företag som köper in frÃ¥n dessa länder har en förmÃ¥ga att försvinna efter nÃ¥got/nÃ¥gra Ã¥r och dÃ¥ speciellt om det börjar gÃ¥ Ã¥t reservdelar  ;D

mvh
Thomas
TS Comfort AB

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!