Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: För mÃ¥ngastarter och TS in hela tiden - vad är felinställt?  (läst 3887 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 2000

  • Skulle inte kalla mig
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 408
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Lite värmepumpsfilosofi medan vi väntar på bilder: :D

Det är ju naturligt att man vill öka temperaturen på radiatorerna när det är för kallt inne. Men med värmepump ska man istället försöka uppnå rätt innetemp med fler/större radiatorer tillsammans med en lägre temp. Sk lågtemperatursystem. Värmepumparna blir effektivare och mer ekonomiska ju lägre temp du kan ha.

Men det visste du nog redan.
Mälardalen Villa 1 1/2 plan Byggår 1901 Golvvärme i större delen av huset + Villa 1 1/2 plan Byggår 1936 Radiatorer. Nibe 1145 8 Kw + vpb200 borrdjup 160m Vp matar båda fastigheterna via 25m kulvert Panasonic luft/luft för ac på sommaren i båda husen.

Utloggad christerj

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Tyresö
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
- Ja 2000 - det är väl det konsulten kommer att föreslå i januari till stora kostnader?
- Bildminskningen - hur gör man rent tekniskt - något program att ladda ner - eller?
ChristerJ

Utloggad christerj

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Tyresö
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Nedskalade foton för ev kommentarer.
ChristerJ

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!