Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vilken stödutrustning behövs för att installera ett solcellssystem pÃ¥ balkongen?  (läst 247 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lenor

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej alla, jag är ny på installation av solcellsanläggningar, kan ni ge mig några råd.

För närvarande planerar jag att köpa ett Maysun Solar 800W balkong solcellssystem. Genom att förstå tillbehörsinformationen upptäckte jag att det för närvarande saknas speciella ingångsuttag som matchar systemet och en professionell tvåvägs elmätare.

Behöver du hitta professionella installatörer för att testa och installera denna utrustning? Finns det några märkesrekommendationer för relaterad utrustning?

Tack alla.

Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2436
  • Karma +5/-0
Elmätaren tillhandahålls och sätts upp av nätbolaget, och all installation ska göras av en behörig elinstallatör. Lämpligen låter man installatören leverera installationsmateriel och kringutrustning, de brukar inte vara så pigga på att sätta upp och koppla in saker som de inte själva har kontroll över.
Har vårdnad om:
Argo AW22AHL (2 st)
CTC EcoAir 105v3 + EcoEl styrsystem påhängt på gammal Exonom-panna
Foma AW6200
Foma 5600
Thermia Diplomat D6

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!