0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har fått rejält huvudbry på dessa usb stickor. Nu har jag provat 4, 8, 16, 32, 64gb stickor formaterade till fat32 och ntfs. Ingen av stickorna funkar för stunden med senaste 9172 mjukvaran. En kompis har en likadan pump och en fungerande 4gb sticka i fat32. Här tog pumpen stickan och uppgraderingen lyckades. Nån annan som stött på samma fenomen?I dagsläget hittar inte ens pumpen något usb, den gröna lampan blinkar till snabbt en gång men inget mer. Bryta huvudström funkar inte heller. Nibe rekommenderade 4gb sticka i fat32.
Har sedan 4 år bara bekymmer med min Nibe1245. Började år ett med att den plötsligt slutade skicka värme till elementen. Installatören kontaktades, han var hit och pillade lite, sedan funkade pumpen igen. År två samma sak, men då tog installatören med sig en enligt honom mycket rutinerad herre som kunde sånt här och jajemen den felande pumpen började värma kåken igen. År tre samma sak, men nu kontaktade installatören Nivea egna certifierade servicefirma på orten. Han kom hit och konstaterade att det minsann måste vara dålig ström här i kvarteret, för vi hade tydligen fått någon form av avlagringar i slingan i vvb. Sånt får man om man har grannar som svetsar mycket sa han. Han pillade lite med pumpen och allt började funka. Sedan dess har den varit lite lynnig. Driftprioritering har varit 30 min varmvatten och 30 min värme men av och till har den fått för sig att köra varmvatten 10-22 min och sedan hoppa tillbaka till noll och börja om med varmvatten igen. Den kom liksom aldrig till värme. Med påföljd att kåken kyldes ut. Startade jag om pumpen funkade allt igen. Ringde åter servicekillen som nu kommer hit och konstaterade att vi minsann har dåligt vatten. Då blir det avlagringar på slingan. Spelar visst ingen roll att. I har kommunalt vatten, man kan tydligen ha dåligt vatten med mycket humus osv ändå. NIBE kontaktades, de skickade ett vattenprov dom visar på mjukt vatten och att det EVENTUELLT kan vara koppar sulfit som avlagrat sig på slingan som har orsakar problemet. Och nu får jag felmess att periodiska höjningen inte klarar av att värma vattnet. Vilket tydligen kan leda till legionella för oss som duschar i vattnet. Vad i hela friden Kan man ta sig till??? Imorgon ska iaf servicekillen hit och filma för att bevisa att det faktiskt är avlagringar som orsakar problemet. Men vem bär ansvaret? Är det jag som slutkund? NIBE som säljer en pump.som inte klarar kommunalt vatten? Eller kommunen vars vatten pajar min pump? Eller installatören som sålt en pump som inte funkar här? Vad tror ni?
Var hittar jag vilken mjukvaruversion min F1245 har? Pumpen är från 2010och troligen inte uppdaterad. Mvh / Rune