Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NIBE VVM 320 - Död?  (läst 351 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RobGum2

  • Gäst
RobGum2
NIBE VVM 320 - Död?
« skrivet: 19 februari 2024, 22:39:23 »
Jag har en NIBE VVM 320 och för en stund sedan upptäckte jag via Tibber att huset enbart drog lite ström. Gick ned till vår VVM 320 och upptäckte att den är helt död. Skärmen är alltså helt svart så jag får inte fram någon information alls. Ingen av huvudsäkringarna har gått. Ingen av automatsäkringarna till pumpen heller.

Testade att dra brytaren till värmepumpen och sedan sätta på den igen. Såg en dipp i förbrukningen som åter gick upp när jag slog på den igen. MyUplink har inte uppdaterats på 50 minuter och jag ser inga felmeddelanden. Ingen svarar jour-telefonen hos installatörerna.

Tips?

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3574
  • Karma +2/-0
SV: NIBE VVM 320 - Död?
« Svar #1 skrivet: 19 februari 2024, 23:35:29 »
Kika lilla säkringen, sitter i höjd med automatsäkringen, men under displayen, på grundkortet. Vit trög 4A 5x20 mm, måste mätas.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad RobGum

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: NIBE VVM 320 - Död?
« Svar #2 skrivet: 20 februari 2024, 09:01:35 »
Tack för svaret. Bara en lite kort uppdatering.

Vaknade upp till ett något kallare hus än vanligt men absolut ingen katastrof ännu. Fick tag på en installatör som förhoppningsvis kommer ut idag. Annars får jag se om jag kan hitta den där säkringen på grundkortet själv. Är inte direkt en hobbymekaniker och kunde inte se någon information kring den i installationsmanualen.

Uppdaterar trÃ¥den igen när jag vet mer kring vad problemet är. Förhoppningsvis är det endast en säkring nÃ¥gonstans och inte att hela inomhusmodulen gÃ¥tt sönder.  :(

Utloggad RobGum

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: NIBE VVM 320 - Död?
« Svar #3 skrivet: 20 februari 2024, 16:11:02 »
Kika lilla säkringen.

Det var denna lilla säkringen som hade gått. Vid byte gick den dock igen. Visade sig att elpatronen behöver bytas. :o

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!