Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: INSTALLATÖRER, vilket manometerställ är bäst pÃ¥ marknaden??  (läst 347 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MonkeyBussiness

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Godkväll!

Vilket manometerställ är bäst på marknaden just nu?

Man vill ju klara så många köldmedier som möjligt med samma ställ.

Fyrvägs ventilblock är väl också att föredra tänker jag.

Känns som Testo 557 eller refmate-4 är två bra kandidater.

Kom med era åsikter!

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3578
  • Karma +2/-0
557s är fint! Ångrar inte valet. Refmate är en sannolik reserv jag skulle kunna tänka mig äga, såg ett härligt klipp där det var väldigt kallt och såg ut att funka hur fint som helst.
557s börjar bli seg i skärmen runt -10, men inget problem i praktiken.

Det går inte spela in händelser via 557s direkt i stället, men med appen emellan så går det.

Testo tempprober är oanvändbara i praktiken. Du får ha en k-type mätare bredvid.
Fieldpiece prober verkar bra och användbara, men har inte testat hur bra de är. Felet med testoproberna är ingen bra anliggningsyta och mätkroppen ligger så fritt att den störs av omgivande temperatur.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!