Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Greenline C4  (läst 1052 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Monkeys

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
Greenline C4
« skrivet: 05 januari 2011, 11:58:24 »
Nu har jag åter igen problem med min pump, den startar och går i 30 min och stänger av sig för att därefter starta efter 20 min igen. Så håller den på dygnet runt och jag börjar känna lite oro över att det är något fel på den. Bor i ett enplanshus på 109 kvm med 10 radiatorer, 4 dubbla och 6 enkla. Har termostaterna öppna för fullt och har satt värmekurvan på 4 och finjusteringen på 4, kan det vara fel där? Det är nu lite mildare ute och då ska man ju justera finjusteringen om det inte är tillräckligt varmt inomhus. Har ingen innegivare. Om det är så att tempen tillbaka i systemet är för högt så stängs ju pumpen av men ska det då inte larma om det är någon justering som behöver göras? Finns inga larm..Har knäckt kurvan vid 0 grader men kommer inte ihåg hur den stod innan, om jag återställer till fabriksvärden, försvinner inte då installatörens inställningar också?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29336
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Greenline C4
« Svar #1 skrivet: 05 januari 2011, 13:21:55 »
Den reglerar värmen genom on/off reglering så är det varmt i huset så är det troligen inget fel.
Väljer du fabriksåterställning så återställs normalt endast inställningarna i kundmenyn.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!