Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi Electric LN35 HERO avfrostning ljud  (läst 2002 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LN35

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Mitsubishi Electric LN35 HERO avfrostning ljud
« skrivet: 04 november 2019, 08:58:38 »
Förlot, Svenska är inte min modersmålet. Jag hoppas att du förstor mig.

Du som har LN35: Hur lÃ¥ter det  när det gör avfrostning?
Om någon har tagit en video av avfrostning eller mätte decibeln jag skulle vilja se dem.

Jag har Mitsubishi Electric LN35 HERO. Det är bra och väldigt tyst utom när det gör avfrostning.
Jag vaknar på natten när det gör avfrostning. Ljud är högt. Mycket mer ljud än med min gamla värmepump.
Jag undrar om det är ett problem eller en funktion?
Jag har inte en decibelmätare, men jag tror att det går momentant över 45 db (vilket är det maximala ljudtrycksnivå för inomhusdel enligt broschyr).

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi Electric LN35 HERO avfrostning ljud
« Svar #1 skrivet: 04 november 2019, 12:13:54 »
vVd avfrostning kan det vara ett pysande/gurglande ljud från innerdelarna till luftvärmepumpar, kan ibland även knäppa lite i plasten då den växlar mellan rumstemperatur och väldigt kallt men är lite olika beroende på märke och modell.
Prova lägg in en film till ditt inlägg så kanske det går att avgöra om det är ett normalt eller onormalt ljud.
Nattetid när det är tyst uppfattar man ljud högre.
Tror du själv att du har ett onormalt högt ljud vid avfrostning så bör du kontakta din återförsäljare så han/hon får komma ut och lyssna
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi Electric LN35 HERO avfrostning ljud
« Svar #2 skrivet: 04 november 2019, 13:30:43 »
Har också ett högt ljud från min. Står i manualen att det kan vara plasmaurladdning. Låter högt som fasen både dag o natt.
Sen ett surrande ljud som getingar från sidan på innerdelen.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi Electric LN35 HERO avfrostning ljud
« Svar #3 skrivet: 04 november 2019, 14:35:14 »
Försvinner det om du stänger av plasma ?
Getingljud frÃ¥n sidan var ett nytt uttryck som jag inte hört tidigare  :)
Kan du inte lägga upp en film så man hör vad du menar, kan i och för sig vara riktigt svårt att höra bra vid dessa filmer Så återförsäljaren får åka ut och lyssna då du har oljudet både natt och dag.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!