Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad ska jag välja?  (läst 1381 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IMC

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Vad ska jag välja?
« skrivet: 12 september 2004, 09:33:03 »
Har fått en offerter på VP anläggning, en luft/vatten för 109.600, inkluderar utbyte av befintlig elpanna.
DÃ¥ jag för c:a 5 Ã¥r sedan i panik var tvungen att byta elpanna till en CTC exellent, frÃ¥gade jag speciellt om den kunde dockas till ex: en VP i framtiden, enligt HR i Södertälje skulle man kunna det.  Jag vill ju gärna behÃ¥lla den befintliga pannan dÃ¥ den fungerat mycket bra. Enligt tillverkaren skall man kunna docka den till en CTC EcoAir. I offerten jag fÃ¥tt stÃ¥r att man mÃ¥ste byta ut den. Vad ska jag tro?
Jag bor i Södertälje och förbrukar idag c:a 25.000 kWh inkl. hushållsel.
Grannen installerade bergvärme för 125.000, husen är lika dana.  

Utloggad FredrikO

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 293
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Re:Vad ska jag välja?
« Svar #1 skrivet: 12 september 2004, 09:54:03 »
Hej IMC,

Först skulle jag vilja kommentera priset. 109 600 låter mycket för en CTC EcoAir + CTC EcoEl. Jag fick mitt system installerat för under 75 000. Kanske har du alldeles speciella förutsättningar som ger detta priset.

En CTC EcoAir går säkert att koppla mot din elpanna på något sätt. CTC har tagit fram ett styrsystem (EcoLogic) som ska göra det möjligt att koppla ihop EcoAiren med t.ex. elpanna/oljepanna.

Men så mycket billigare blir det nog inte. Eco Logicen kostar på varmepump.biz 6875. EcoEl kostar där 23500.

Mitt råd är att ta in fler offerter och att kontakta CTC/Bentone för att få svar på hur EcoAir och CTC excellent ska kopplas ihop.
CTC EcoAir 5,9 + EcoEl. Ilto FTX. Hus på 180 m2 i Blekinge.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!