Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Nordic Inverter - Timerlampan blinkar och den är stendöd  (läst 7216 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cactuz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
Hej!
Kom hem idag och jordfelsbrytaren har slagit ifrån. När allt är uppstartat och igång fungerar inte luftvärmepumpen. Timerlampan blinkar och fläkten är stendöd. Har prövat att göra den strömlös, starta om osv men utan resultat. Ska ringa supporten i morgon, men jag har inga felkoder (om inte den blinkande lampan är en felkod i sig) och instruktionsboken ger inte ens en hint om något.
Det är svinkallt hemma eftersom vi bara har några gamla elradiatorer här och var och inga andra värmekällor (detta skriver jag enbart för att ömka mig, har inget med frågan att göra).
Frågan är om någon har någon idé om vad det kan vara för fel? Kan man få fram felkoder på något vis? Finns det något jag skulle kunna prova att göra själv? Borde jag skaffa mig en braskamin snabbare än planerat?
Nu ska jag hämta en mössa!

Mvh
/Cactuz

Utloggad Apan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 4193
  • Karma +0/-2
SV: IVT Nordic Inverter - Timerlampan blinkar och den är stendöd
« Svar #1 skrivet: 13 februari 2010, 08:46:55 »
Kolla värmeslingan i botten på pumpen, vanligt fel, koppla ur och testa..
Nyproducerat hus med brytet sadeltak, 148kvm, golvvärme med rad på övre plan, välisolerat med 400mm i plattan och 600mm i tak, Nibe 750 Frånluftvärmepump.
----------------------------------------------------------------------------------
Förbrukning i vårt gamla hus från -71 på 141 kvm med luftvärmepump..
Totalförb 2010: 20kwh/dygn, 52kw/kvm. 65kbm H2O.
Totalförb 2011: 23kwh/dygn, 61kw/kvm. 51kbm H2O.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!