Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Installerat E9DKE  (läst 5134 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lillecab

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Boden/Sverige
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
Installerat E9DKE
« skrivet: 11 december 2005, 22:22:26 »
 Hej
Snart har man kört lvp:n en vecka och har aldrig haft sÃ¥ varmt inne eller sÃ¥ skön värme mot för att köra med elementen slog av alla element när jag slog igÃ¥ng pumpen och har mellan 21-24 grader varmt i hela huset ända stället elementen är pÃ¥ i garaget och ekonomi delen  det har varit mellan -4 och -19 sen jag installerade pumpen den dan det var som kallast sÃ¥ gjorde jag upp 2 brasor i kaminen och dÃ¥ hade jag 24 grader i hela huset sÃ¥ jag är dÃ¥ helt klart nöjd än med min panasonic E9DKE

Man får hoppas det håller i sig!

Johan
Hus 117kvm + garage & ekonomidel 40kvm direktverkande comfortel + wärmax kamin elförbrukning 32000kwh elgolvärme på toalett    2 vuxna & 3 barn i hushållet
InstalleratPanasonic E9DKE 2005-12-06

Utloggad malia

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installerat E9DKE
« Svar #1 skrivet: 15 december 2005, 23:26:18 »
Hej!
Kul att du är nöjd! Kom hem för en timme sen och upptäcker att kompisen varit och hälsat på. Pumpen som kom i maj (E9DKE) har helt plötsligt böjat surra och sprida skön värme! :) Kompisar är bra att ha även om det tar tid ibland! Får nog åka och köpa en elmätare för nu är man nyfiken... MVH Mikael.

Utloggad lillecab

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Boden/Sverige
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Installerat E9DKE
« Svar #2 skrivet: 16 december 2005, 08:59:26 »
Hej
Måste säga att jag har aldrig haft så varmt inne i huset sen jag installerade lvp mellan 22-23 grader inomhus då har pumpen varit inställd på 22grader och 3ans fläkt läge och det har varit mellan -4 och -12 ute nu idag när jag vaknade kände jag att det var lite kallare inne för nu är det -18 ute då är det ju bra med kaminen för alla element är avslagna skulle vara roligt se hur många dagar vid denna kyla man klarar sig utan element

Johan
Hus 117kvm + garage & ekonomidel 40kvm direktverkande comfortel + wärmax kamin elförbrukning 32000kwh elgolvärme på toalett    2 vuxna & 3 barn i hushållet
InstalleratPanasonic E9DKE 2005-12-06

Utloggad runte

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BodenomrÃ¥det
  • Antal inlägg: 369
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installerat E9DKE
« Svar #3 skrivet: 16 december 2005, 10:32:47 »
Hej
Måste säga att jag har aldrig haft så varmt inne i huset sen jag installerade lvp mellan 22-23 grader inomhus då har pumpen varit inställd på 22grader och 3ans fläkt läge och det har varit mellan -4 och -12 ute nu idag när jag vaknade kände jag att det var lite kallare inne för nu är det -18 ute då är det ju bra med kaminen för alla element är avslagna skulle vara roligt se hur många dagar vid denna kyla man klarar sig utan element

Johan

VA, måste du börja med stödvärme redan, bor ju själv i Bodenområdet, behöver inte fyra igång braskaminen förrän -20 o kallare *hehe* *vinkar*
Toshiba RAS-10JKVP-E Daiseikai + braskamin, villa ca 100m² + ca 40m² fristående garage/förråd, direktel på allt. Huset beläget ca 85 km söder polcirkeln

Utloggad lillecab

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Boden/Sverige
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Installerat E9DKE
« Svar #4 skrivet: 16 december 2005, 12:12:27 »
Tror jag skulle klara mig om jag höjer värmen på pumpen men har saknat det härmed att elda i kaminen !

Johan
Hus 117kvm + garage & ekonomidel 40kvm direktverkande comfortel + wärmax kamin elförbrukning 32000kwh elgolvärme på toalett    2 vuxna & 3 barn i hushållet
InstalleratPanasonic E9DKE 2005-12-06

Utloggad Sparare

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +2/-3
SV: Installerat E9DKE
« Svar #5 skrivet: 16 december 2005, 12:26:14 »
VA, måste du börja med stödvärme redan, bor ju själv i Bodenområdet, behöver inte fyra igång braskaminen förrän -20 o kallare *hehe* *vinkar*

Har hustrun flyttat?  :'(

Utloggad runte

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BodenomrÃ¥det
  • Antal inlägg: 369
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installerat E9DKE
« Svar #6 skrivet: 16 december 2005, 13:17:02 »

Har hustrun flyttat?  :'(

Nä det är lungt, hÃ¥ller mina 22grader ner till -20,  än sÃ¥ länge är hon kvar :D ;D
Toshiba RAS-10JKVP-E Daiseikai + braskamin, villa ca 100m² + ca 40m² fristående garage/förråd, direktel på allt. Huset beläget ca 85 km söder polcirkeln

Utloggad teery

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bosatt i östra värmland
  • Antal inlägg: 264
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installerat E9DKE
« Svar #7 skrivet: 16 december 2005, 13:29:27 »

Har hustrun flyttat?  :'(

Nä det är lungt, håller mina 22grader ner till -20,  än så länge är hon kvar :D ;D

Jag bara undrar! Bor du i en termos.  ;D Du måste ha väldens bäst isolerade hus.
Panasonic E12DKE-SPK.Villa på160kvm.Förbrukar 14700Kwh/år

Utloggad runte

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BodenomrÃ¥det
  • Antal inlägg: 369
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installerat E9DKE
« Svar #8 skrivet: 16 december 2005, 16:29:28 »
Jag bara undrar! Bor du i en termos.  ;D Du måste ha väldens bäst isolerade hus.

Nä, jag har ju en Toshiba *hehe* *hehe* *vinkar*
Toshiba RAS-10JKVP-E Daiseikai + braskamin, villa ca 100m² + ca 40m² fristående garage/förråd, direktel på allt. Huset beläget ca 85 km söder polcirkeln

Utloggad teery

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bosatt i östra värmland
  • Antal inlägg: 264
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Installerat E9DKE
« Svar #9 skrivet: 16 december 2005, 17:00:28 »
Det tänkte jag inte på ::)
Panasonic E12DKE-SPK.Villa på160kvm.Förbrukar 14700Kwh/år

Utloggad lillecab

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Boden/Sverige
  • Antal inlägg: 57
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Installerat E9DKE
« Svar #10 skrivet: 23 december 2005, 10:46:26 »
Hej nu har man snart kört lvpn i 3 veckor och det är det bästa jag gjort att sätta in en lvp har aldrig haft så varmt och skönt inne i huset sen vi flyttat in pumpen står på 24 grader och 3 an på fläkten och längst bort i huset från pumpen är det 22 grader och -7 grader ute i dag det har legat där omkring hela denna vecka så man måste ju vara nöjd ska snart koppla in en elmätare på pumpen så man får se vad den drar man är ju intresserad av om man tjänar något på installationen !

Johan
Hus 117kvm + garage & ekonomidel 40kvm direktverkande comfortel + wärmax kamin elförbrukning 32000kwh elgolvärme på toalett    2 vuxna & 3 barn i hushållet
InstalleratPanasonic E9DKE 2005-12-06

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!