Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S  (läst 6271 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gano

  • Gäst
gano
Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« skrivet: 28 december 2006, 16:30:10 »
Hej Thomas.

Tyckte det såg lite tomt ut i din postlåda, du kan behöva lite post.. :)

Har du sålt några Mitsubishi Heavy ? Verkar vara en intressant serie, speciellt den lite överdimensionerade innerdelen är intressant.

Ljudnivå, vibrationer, detaljer, feedback från kunder ?

Gott Nytt Ã…r/Gano

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« Svar #1 skrivet: 28 december 2006, 18:46:20 »
Tjena Gano.

Posten pÃ¥ denna sida är betydligt bättre än alla räkningar som dimper ner lagom mellan jul och nyÃ¥r som inte direkt är dom billigaste helgerna under Ã¥ret  huvuddunk
Har sålt några Heavy innan jul och jag har tänkt att kontakta köparna efter nyår och höra vad dom tycker om pumpen, har själv inte hunnit få upp någon maskin hos mig för att testa vad den går för vilket inte är så lätt när det är + grader jämt och ständigt.
Det finns några större maskiner i serien som kan vara intressanta för folket norrut där det kanske finns lite - grader, har dock inte
fått priserna på dom större ännu. Nackdelen med innedelen är storleken på innedelen då folk vill ha så liten som möjligt och helst så ska den inte synas alls om regeringen hemma är med och väljer pump. Det jag har hört från kylkillarna är annars bara positivt.
God fortsättning och Gott Nytt år på dig. tomte::
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« Svar #2 skrivet: 16 februari 2007, 21:15:05 »
Senaste rapporteringen från en del Mitsubishi Heavy ägare är att dom är mycket nöjda med ljudnivåer på inne och utedel.
Maskinen är också testad av Finska motsvarigheten till Svenska SP med bra resultat. Testet kommer att finnas på min sida senare.
mvh
Thomas
TS Fastighetservice / TS Comfort AB
www.tsfs.se
.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad mpf

  • Är inte längre
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Strax norr om UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« Svar #3 skrivet: 15 augusti 2007, 12:14:05 »
Fortsätter på denna tråd, eftersom den redan fanns.
Dom maskiner du säljer, är dom åtgärdade då det gäller att dom lägger av vid -17 grader, eller då det blir för stor temperaturskillnad mellan inne och utedel?

Är denna maskin något att satsa på?
Jag bor några mil norr om Umeå, vid kusten, alltså hög luftfuktig, blåsigt och ganska många dygn då temperaturen ligger mellan -15 - -25 grader, men sällan kallare.
Huset är ett 2 våningshus på 70 kvadrat per våning, med dålig planlösning, typiskt "gamm" hus, spånväggar med en femma gullfiber, 2 glas fönster och direktverkande el, alltså inte det mest ekonomiska.

Hade funderat på en Sanyo eller Argo först, men eftersom dom stänger av sig vid -20, blev dom ointressant, vill kunna köra ned till -25 grader i allafall.

Det är den här prisklassen som jag har råd med, finns inte planer i h-vete för något dyrare.

MVH/Peter
Toshiba RAS-B10SKVP-E
Moddad Atlas 2,7kw DC Inverter som garagepump

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« Svar #4 skrivet: 15 augusti 2007, 14:21:36 »
Jag har sett inläggen att dom stänger av sig vid -17 men det ska dom normalt inte göra och ingen av mina maskiner har mig veterligen stängt av sig. Maskinen som sådan är bra förutsatt att den räcker till för ytan den ska värma i respektive del av landet.
Då ni själv medger att ni har dålig planlösning samt relativt undermålig isolering måste ni förmodligen ha en maskin per våning.
Storleken på pumpen beror på hur många kvadratmeter ni tror ni når.
Vill ni chansa på en pump på nedre våningen i förhoppning att det ska sprida sig bättre än vad ni själv tror bör ni satsa på någon kraftigare pump, minst 6,5 kw i era trakter med "dålig" isolering.
Eventuellt så har ni tillgång till gratis ved och kan elda mycket och därigenom klara er med tex SRK25.
Ni skriver inte hur hög förbrukning ni har eller tillgång på kompletteringsvärme.
mvh
Thomas
TS Comfort AB / TS Fastighetservice
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad mpf

  • Är inte längre
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Strax norr om UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 34
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« Svar #5 skrivet: 15 augusti 2007, 14:31:57 »
Problemet är att jag har inte råd med 2 pumpar, vad jag tänkte är att man köper en nu och ser hur det blir, så får man se om det behövs en pump till, nästa år.
Planlösningen är så pass dålig, så jag tror inte att det går sprida luften tillräckligt för en stor pump, utan att det blir hur varmt som helst i det rum där pumpen sitter, fastän jag har tänkt sätta in fläktar genom en del väggar.
Jag har ingen möjlighet till eldning, ännu, blir kanske vid ett senare tillfälle.
Om jag inte minns alldeles galet, så ligger förbrukningen på 30000 kwh

/Peter
Toshiba RAS-B10SKVP-E
Moddad Atlas 2,7kw DC Inverter som garagepump

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mitsubishi Heavy SRK-25ZFX-S
« Svar #6 skrivet: 15 augusti 2007, 14:51:08 »
Hej igen mpf.

Du har hög förbrukning för dina kvadratmeter så om du sätter in en maskin nu innan vintern så har du förmodligen tjänat in den på
1 till 1,5 år om du monterar det mesta själv och låter någon kona och vacumsuga för rätt pengar.
Har du möjlighet att öppna upp planlösningen så vore det bra.
mvh
Thomas
TS Comfort AB


Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!