Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FD35 VAH Läckande kylmedia  (läst 9852 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pof

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #15 skrivet: 07 december 2013, 17:47:39 »
Hej alla intresserade.
Vi ligger lite lågt för att se om leverantören sköter sig denna gång. Gör han det skall han premieras om ej skall han hängas ut. Inser att det inte kan ske med namn men det finns många andra sätt att delge vem det är. Jag återkommer.

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #16 skrivet: 07 december 2013, 18:37:15 »
Hej alla intresserade.
Vi ligger lite lågt för att se om leverantören sköter sig denna gång. Gör han det skall han premieras om ej skall han hängas ut. Inser att det inte kan ske med namn men det finns många andra sätt att delge vem det är. Jag återkommer.

Väntar med spänning.  8)

Utloggad pof

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #17 skrivet: 12 december 2013, 18:38:23 »
Har mätt temperaturen ett antal gånger och det är inte lätt. Termometern skall vara inne i pumpen. För att få den att stanna där var jag tvungen att trycka upp den mot ena sidan av lucka vänster eller höger. Vid ett senare tillfälle konstruerade jag en ställning som höll termometern direkt i anslutning till luckan och mitt i breddled dessutom med största ytan mot luftströmmen. Nu fick jag värden som ligger över gränsen. Förmodligen har mina läckage åtgärdats av med senaste bolaget som anlitats av min leverantör. Jag är nöjd och har avslutat mitt reklamationsärende.
Bra servicetekniker är K..slaget. Mindre bra som jag inte skulle anlita privat är Mäl.......s V....center.
Den första (bra) använde utrustning för att lokalisera läckage och åtgärdade felen. Den andra snackade mest skit om sin uppdragsgivare, min leverantör. Min leverantör är P.... P...ar och vi är nu överens. De har en hög mur att ta sig över sen när kontakt har etablerats fungerar de. Det är inte fel att handla från dem. Lågt pris men jobbigt att få dem att acceptera en reklamation. Efter acceptans är servicen bra.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #18 skrivet: 12 december 2013, 19:41:37 »
Lättast att mäta är att använda den digitala stektermometern och bara hålla själva givaren precis framför utblåset.
Temp brukar man jämföra på högsta inställbara temperatur och med högsta fläkthastighet.

Men stoppa inte in termometern in i maskinen då ni riskerar att den hamnar i fläkttrumman och fläktblad lossnar så det blir obalans utan håll den bara precis framför utblåset!!!!!!!

Skönt att du fÃ¥tt ordning pÃ¥ din värmepump till slut  tummenupp
Ser inga värden när den var "dålig" eller när du har "över gränsen" men vad andra har på sina motsvarande modeller kan du troligen söka lite på här på forumet

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad pof

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #19 skrivet: 30 december 2013, 22:51:33 »
Hej har varit ute i fritidshuset efter ca 2 veckors semester i Schweiz, Allt ser bra ut Värmepumparna fungerar som de skall. Nu får Mitsubishin huvudansvaret igen. Den ser ut att vara förberedd för detta . Testade den vid det korta besöket idag och den uppfyllde alla krav. :)

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #20 skrivet: 30 december 2013, 23:42:53 »
Nu får Mitsubishin huvudansvaret igen. Den ser ut att vara förberedd för detta . Testade den vid det korta besöket idag och den uppfyllde alla krav. :)

 tummenupp

Utloggad allan66

  • Mitsubishi Electric MSZ-KA35VAH och Pelletseldare Gbg
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 47
  • Karma +0/-0
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #21 skrivet: 03 november 2014, 20:18:22 »
Kan pumpen gå sönder av för lite gas i systemet? Sc:,h
Mitsubishi Electric MSZ-KA35VAH Golvmodell och Pellets Göteborg ca 100m2.

Utloggad Zelda

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • A++ SCOP 4,8
SV: FD35 VAH Läckande kylmedia
« Svar #22 skrivet: 03 november 2014, 20:32:03 »
På bra fabrikat finns givare som stänger av kompressorn om stor köldmediumbrist uppstår, så att kompressorn inte hinner skadas.
Kan vara så att inte de billiga Kina pumparna har givare som skyddar kompressorn vid brist på köldmedium.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!