Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Clivet värmepumpar  (läst 4039 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #15 skrivet: 14 november 2019, 21:54:43 »
SÃ¥ är det väl alltid, har sett mycket konstigt det senaste Ã¥ret vad gäller siffror, tex hur ett märkes pump fick bättre uteffekt vid -15 efter det att en konkurrent presenterat bättre siffror😂

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #16 skrivet: 14 november 2019, 21:56:22 »
Vilken pump var det  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #17 skrivet: 14 november 2019, 21:58:37 »
Haha det får förbli en hemlighet

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #18 skrivet: 14 november 2019, 22:02:38 »
Nämenvadfan kläm fram det nu  ;)
Luft/luft , luft/vatten , bergvärme eller något annat ?

Sorry om clivet tråden spårade ur !!
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #19 skrivet: 14 november 2019, 22:07:40 »
Det var luft/luft, dock har jag ju inga bevis för att pumpen faktiskt inte har förbättrats men siffrorna gjordes om precis efter att ett annat märke kommit fram som lite starkare. Jag själv saknar dom gamla sp testen

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #20 skrivet: 14 november 2019, 22:12:58 »
Finns väl kvar på energimyndighetens hemsida av luft(luft test.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #21 skrivet: 15 november 2019, 00:30:50 »
Är väl FG Nordic som är någon form av generalagent för Clivet ?

Kikade lite snabbt pÃ¥ deras hemsida men man fÃ¥r verkligen leta efter nÃ¥got om Clivet, hittade nÃ¥gon som hade hand om support men inte mycket mer eller sÃ¥ är jag kass pÃ¥ att söka  ::)

Söker man på clivet så det postorderföretag man ser mest av.

Lite nyfiken på vad FG Nordic har för glädje av dessa?
Lika nyfiken på varför man funderar på dessa med så lite information om effekter vid olika temperaturer , avskäras med 16A och dom är inte ens billiga vad jag sett ??

Finns väl tillräckligt med vettiga maskiner till vettiga priser där det även finns erfordlig information  :)

FG köpte skiab och fick dessa på köpet men det är deras kommersiella vätskekylare som skiab förmedlar och inga konsumentprodukter

Utloggad multipla

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #22 skrivet: 15 november 2019, 11:19:16 »
Ja det var många kommentarer, men ingen som hade någon erfarenhet av Clivet vilket jag efterfrågade! Synd!

Anledningen till min fråga var att en gammal fulpump jag har i ett mindre utrymme har gett upp. Den behövde ersättas och då såg jag att Polarpumpen sålde Clivet för 15800 med montering. Först tänkte jag ersätta den gamla med typ fulpump igen men prisskillnaden blir inte så stor mot Clivet 27M med hyfsade värden typ A+++ och WiFi. Dessutom med 5 års totalgaranti, fulpumpar har ofta bara max 2 år om ens det.
Får se hur jag gör, har inte bestämt något än.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #23 skrivet: 15 november 2019, 11:42:47 »
Ärligt talat så förstår jag inte riktigt varför den är aktuell med tanke på dom uppgifter som finns på produktbladet och när den inte är så billig ?

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad multipla

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 123
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #24 skrivet: 15 november 2019, 12:24:43 »
Om jag väljer en billig pump så kommer jag nog inte undan med mindre än typ 13000 med montering och då knappast några bra garantier.
Du kanske har några bra förslag i stället?
Ärligt talat så förstår jag inte riktigt varför den är aktuell med tanke på dom uppgifter som finns på produktbladet och när den inte är så billig ?



Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #25 skrivet: 15 november 2019, 12:31:40 »
För dom 15800:- efter rot du tyckte Clivet kunde vara värd så finns det nog flera alternativ.
Svårt att ge en bra jämförelse när jag inte vet vad Clivet har för prestanda.

Men tex Mitsubishi AP25VGK som ger 2,4kW vid -15 och har wifi och 5Ã¥rs garanti
FH modellerna kan du högst troligen få inom dom pengarna och kanske till och med med wifi modulen.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #26 skrivet: 15 november 2019, 12:44:51 »
SÃ¥ är det väl alltid, har sett mycket konstigt det senaste Ã¥ret vad gäller siffror, tex hur ett märkes pump fick bättre uteffekt vid -15 efter det att en konkurrent presenterat bättre siffror😂

Detta skulle väl kunna vara oss som det syftas på.
Vid lanseringen av HZ - UKE modellen så var den lite vassare än vår XRH30 och då passade vi på att tidigarelägga programuppdateringen så att vi kom ut på topp igen.
Inget konstigt med det då vi har s.k. "midlife" förbättringar. I samma ögonblick så ändrade vi modellen från XR till XRH.

Men det skulle också kunna vara ett annat fabrikat som det hänvisas till.

Oavsett så höjde vi effekten på maskinen och det finns ett antal på forumet som har agerat testpiloter och kan intyga effekthöjningen.

Trevlig helg !
/D

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #27 skrivet: 15 november 2019, 13:57:58 »
Kan väl knappast vara den om den får en ny modellbeteckning !
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Clivet värmepumpar
« Svar #28 skrivet: 15 november 2019, 15:09:23 »
Fabriksbeteckningen var samma, endast här i Sverige så ändrade vi på namnet till XRH.

/D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!