Skrivet av: Vasaloppsåkarn
« skrivet: 29 oktober 2009, 19:38:24 »...sedan bör man räkna in åldring av gummit. Se kod numret sist efter DOT numret. Tex 2202 betyder tillverkat vecka 22 år 2002.
Skrivet av: Vasaloppsåkarn« skrivet: 29 oktober 2009, 19:38:24 »...sedan bör man räkna in åldring av gummit. Se kod numret sist efter DOT numret. Tex 2202 betyder tillverkat vecka 22 år 2002.
Skrivet av: cheetah1« skrivet: 29 oktober 2009, 18:20:09 »Haha, skoja, hittade bilden på nätet, isdäcksdubb kanske ser ut sådär?Det är tvåhundra gipsskruv idragna i ett endurodäck.. >_> Skrivet av: MGKea« skrivet: 29 oktober 2009, 10:19:21 »Det är tvåhundra gipsskruv idragna i ett endurodäck.. >_> Funkar det? Skrivet av: cheetah1« skrivet: 28 oktober 2009, 23:37:27 »Det är tvåhundra gipsskruv idragna i ett endurodäck.. >_>
Skrivet av: Sfinx« skrivet: 28 oktober 2009, 23:29:15 »Nejdå
Det är dubb med däck och då gäller helt andra regler Skrivet av: cheetah1« skrivet: 28 oktober 2009, 22:12:46 »Så såhär är alltså lite på gränsen?
Skrivet av: Sfinx« skrivet: 28 oktober 2009, 22:08:18 »http://www.transportstyrelsen.se/Global/Regler/TSFS/TSFS_2009-19.pdf?epslanguage=sv
"9 § Antalet dubbar i dubbade däck får inte skilja mer än 25 % jämfört med det däck på fordonet som har det största antalet dubbar. 10 § På fordon får inte användas både dubbade och odubbade däck ---------------- 18 § Dubben får inte ha större massa än 1,1 g. 19 § Antalet dubbar får inte vara större än 1. 90 vid fälgdiameter till och med 13", 2. 110 vid fälgdiameter 14" och 15", och 3. 130 vid fälgdiameter från och med 16". 20 § Dubbarnas medelutstick över däckets omgivande slitbana får i fråga om nydubbade däck, eller där nya dubbar monteras i begagnade däck, inte överstiga 1,2 mm. Dubbarnas maximala utstick för däck i bruk får inte överstiga 2,0 mm. Dubbarnas medelutstick för däck i bruk bör inte understiga 0,9 mm." Skrivet av: Vasaloppsåkarn« skrivet: 28 oktober 2009, 19:19:23 »Var kan man egentligen få rekomendationer på hur mycket utstick dubben ska vara i förhållande till däckytan? Även rekomendationer på hur många förlorade dubb man kan acceptera i förhållande till hur många man har från början?
Hur gör ni? Skrivet av: pricken« skrivet: 24 oktober 2009, 11:03:51 »Skrivet av: Vasaloppsåkarn« skrivet: 24 oktober 2009, 10:59:47 »Hej!
Har haft diskussioner på jobbet om dubbade vinterdäck. Vad för regler finns för dessa? Jag menar då inte när man får börja använda dessa utan mer mönsterdjup och antal dubbstift. Är det ok att köra om det ej finns några dubb kvar? |
|