0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan det vara problem med växelventilen så kärvar så den gör varmvatten men värmen läcker över i värmekretsen? Finns mycket skrivet om kärvande växelventil på olika modeller. Den modellen som trycks ner och ska fjädra upp är känslig. Fabrikat Honeywell. LK's vridande växelventil fungerar bättre.
Känn utgående rör om det känns varmt vid vv produktion. Då pumpen stannar så blir det ju hett då den växlar till värme, men är det varmt hela tiden läcker det nog.Ta gärna bild då pumpen går för värme.Brine in 17 så gick knappast kompressorn, den måste gå för att visa rätt temp
Enligt bilden räknar den med 28 grader i framledning för värme. Enligt integralen som är +100 kommer det ta länge innan den ska starta för värme.Hur länge sedan togs bilden efter att kompressorn stannat? Just nu så ska den skicka ut 47 grader i värmesystemet då shunten vrider sig mot värmesystemet, men temperaturen bör falla relativt snabbt (radiatorerna borde vara runt 28 grader bara) så fram och retur bör ligga runt det efter 1 minut.Om du känner en bit fram på framledningen då den gör vv är den också ”varm”? Kan kännas av värmen från tanken om man känner för nära pumpen.Gärna fler bilder.Har du öppnat upp och kollat hur shunten är?Den går också att köras manuellt, tryck och håll in vänsterpil, manuellt test. Hgw shunt borde det vara.
Jag har nog lika koppling på påfyllning men jag har dubbla vred.Tömmer den vv tanken snabbt utan att någon använder vv?Shunten ska ju vara vriden mot höger då den är i värme, men kan väl ha gått sönder inne?