Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: elektrostandard aquaes 270: hittar inte VV-avstängningen  (läst 1599 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mhellstrand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Som rubriken lyder hittar jag ingen avstängning för tapp-vv på min aquaes 270.
Kan någon snälla tala om var och om en sådan avstängning finns.

1000-tack
//Martin

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: elektrostandard aquaes 270: hittar inte VV-avstängningen
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2011, 07:37:23 »
Jag har tyvärr ingen manual för 270, men om man kollar pÃ¥ den lite suddiga bilden för 380 sÃ¥ tror jag den sitter bakom underluckan i mitten ungefär. Det ser ut som att det är en ventilkombination säkerhetsventil/avstängning/backventil.  :-\
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad mhellstrand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Tackar!
Jag ska kolla på't och vrida på kranarna och se vad som händer, annars lär jag återkomma i forumtråden
//M

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!