Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Samma fläktkonvektor för bÃ¥de värme och kyla! Möjligt?  (läst 3155 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varmtägott

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 40
  • Karma +0/-0
  • Bergvärme i drift sedan 2006
Hej!
Jag planerar att fälla in en fläktkonvektor i golvet framför ett glasat parti (Epecon ClimaPlus FloorLine 2 st á 2,2m http://www.epecon.se/layout.asp?ID=69).
Installatören har avrått från att också köra kyla i dessa och föreslår en separat fläktkonvektor för kyla. Men en separat fläktkonvektor tar plats i rummet och blir kanske inte så tjusig.
Så nu undrar jag om det är möjligt att använda den i golvet nedsänkta fläktkonvektorn även för kyla? Vad är i så fall för- och nackdelar.
Jag är också tacksam för kopplingsförslag. (Gärna tydliga eftersom jag är novis här ;) )
Tack
Bor i västra Gbg och körde sommaren 2006 igång en AutoTerm TerraMax E 11 ansluten till vattenburet system med radiatorer och fläktkonvektorer. Separat varmvattenberedare.
Två hål, 130m + 120 m. Mkt vatten!
Pumpen har gått med bara en störning, jag har bytt en motorshunt (tror jag det heter).

Berget har värmt gott sedan 2006!

Bytte i förekommande syfte 2021 till Mitsubishi Geodan.

Utloggad pellep

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 916
  • Karma +0/-0
  • varför göra det enkelt om man kan krÃ¥ngla till det
JAg såg en sådan pjäs på BLocket.se, men den kanske inte passar dig.
Om du möter en människa utan leende, ge henne ditt!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!