Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ändrad rubrik och ändrat innehÃ¥ll.  (läst 2607 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Ändrad rubrik och ändrat innehåll.
« skrivet: 12 maj 2017, 09:49:08 »
Har ändrat rubriken för denna tavla då jag här kommer att uppdatera er om nya affärer, varor, tjänster, hemsidor och så vidare som vi bygger upp/utvecklar eller säljer.

Nytt just nu är att jag har börjat arbeta på en ny hemsida som skall presentera de möjligheter som Logger 3030 och webbtjänsten e-logger.se erbjuder de som vill fjärravläsa el, värme och vattenförbrukning och debitera t.ex. hyresgäster för detta.
Sajten heter www.fjärravläsning.se (med eller utan prickar) och jag har bara börjat så smått.
Alla som har synpunkter får gärna komma med dem, här eller via PM.

Jag kan även presentera en storaffär som jag just håller på att bearbeta, mer än 30 fastigheter skall övervakas och loggas med hjälp av våra loggrar och värmemätare. Företagets största enskilda affär hittills.
Tyvärr blev jag "kort" på Logger 3030 PRO så jag kan inte leverera direkt, det blir någon vecka innan jag har fler loggrar på lager.

Andra nyheter är att jag under försommaren kommer att gå ifrån min nuvarande "egna" server som jag har hostad på ett webbhotell, det kommer att ersätta med en molnlösning som gör det möjligt för mig att säkra upp alla mina sajter med https-adresser.
Det är bra både ur säkerhetssynpunkt och för vilken placering man får i sökmotorerna (SEO).
Dyrare förstås, men förhoppningsvis skall det öka antalet besökare när sidorna rankas som säkra av de stora drakarna som bestämmer över internet. (Läs google)

Vintern har varit hektisk med lanseringen av Logger 3030, förhandlingar med webbhotellet, samt bygget av nya hemsidan www.logger3030.se
Jag blev ju dessutom hackad i slutet av Januari, så tre av mina andra domäner, www.webiq.se, www.pt1000.se och www.logger2020.se har jag varit tvungen att radera helt och lägga upp nya hemsidor med wordpress som CMS.

I webbshoppen gör jag en satsning för att få fler företagskunder, de senaste åren har jag sett en liten minskning av privatkunder, antar att det beror på att allt fler privatimporterar, men en större tillströmning av företag.
Då jag bara erbjudit förskottsbetalning i webbshoppen tidigare så tror jag att jag missat en rätt stor andel av de företag som hittat mina produkter.
Som ett resultat av detta införde jag i förrgår möjligheten för företag att få faktura med 30 dagars kredit.
Jag satsar även pengar på tjänster för att förbättra utseende och funktioner vid registrering av kundkonto, fakturans utseende och innehåll, samt gör det möjligt för företag att ange "märke" när de lägger en order.
Funktionerna "Märke" och "Faktura 30 dagar" aktiveras när man anger företagets org.nr i sitt konto.

Förhoppningsvis skall det mesta av allt som hänt i vår vara avklarat någon gång före midsommar, så att jag kan dra ned arbetstiden till bara 3-4 timmar/dag under "semestern".
Det kommer att behövas, för det har varit många dagar med +12 timmars arbetsdag under vintern/våren + några timmar/dag på helgerna.

När allt detta är klart hoppas jag på högre ranking i sökmotorerna, fler besökare på mina hemsidor, ökad försäljning i webbshoppen, och att vi kan göra ytterligare några större affärer när det gäller fjärravläsning av både el, värme och vattenmätare, men även laddstolpar för el och hybridbilar.
Här ser jag ett segment som kommer att behöva min typ av utrustning, och det är bostadsrättsföreningar och hyresvärdar som hyr ut parkering med elstolpe, det kommer att vara omöjligt utan att logga och debitera extra för de som har el/hybridbil.
Systemen är ofta dyra, och här ser jag att vårt koncept borde ha möjlighet att för en överkomlig slant kunna åstadkomma vad många mindre aktörer är i behov av, ett prisvärt och enkelt system för debitering av el till dessa bilar/fordon.

Så, nu vet ni lite mer om vad jag arbetat med den senaste tiden, och vart företaget är på väg den närmaste tiden.

Trevlig helg!
« Senast ändrad: 12 maj 2017, 10:01:09 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!