Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Gillar nÃ¥gon mig?  (läst 29096 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frÃ¥gor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Gillar någon mig?
« Svar #45 skrivet: 31 januari 2014, 10:43:48 »
kvalitet, i jämförelse med gillar är något helt annat.

Det förstnämnda (kvalitet) kan kanske fungera om det är något man lyfter fram på förstasidan när man loggar in.
10 senaste kvalitétsmarkerade inläggen. Då får man ett användardrivet urval som i sin tur driver trafik till de mest givande inläggen.

Men att använda kvalitet som en vanlig gillar/+1 funktion det tror jag inte kommer fungera i längden.
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Gillar någon mig?
« Svar #46 skrivet: 31 januari 2014, 10:44:44 »
Gillar och gillar vet jag inte, kan ju själv vara rätt aktiv i strunttrådar, men de är inte nödvändigvis bra forum forumet.
Inte ens om jag själv uppskattar dem, du måste skilja på sak och person Joka, jag gillar dig, det hoppas jag du vet.

Jo jag vet att du gillar mig Herr R, jag uttryckte mig klantigt och jag förstår vart du vill komma med forumet.
Det ska handla om VP:s och kring-lull men med lite "oseriöst" nytto-frÃ¥gande oxÃ¥  :)
Och som jag förstod det senast var det annonsörer oxå som tyckt till om det och då förstår jag om du reagerar, att en medlem piper är en anan sak anser jag, de kan blunda och inte läsa det som inte intresserar dem.
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Gillar någon mig?
« Svar #47 skrivet: 31 januari 2014, 10:46:52 »
Rinnan, vad tror du kommer att "gÃ¥ snett" med Kvalitet, JAg tycker det känns jättebra att kunna "markera" inlägg som jag tycker är av god kvalitet som kvalitetsinlägg.  dontknow
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Gillar någon mig?
« Svar #48 skrivet: 31 januari 2014, 10:50:15 »
Ja det är en bra idè Herr R, absolut MEN det finns alltid ett men...
Att "Gilla" vet alla vad det är, man vet hur det fungerar och vad man menar med det om man läst texten.
Gilla är därför det som ska vara tror jag men det tyckte inte du då det inte ska användas som på ett socialt media.
SvÃ¥rt att fÃ¥ till det bra annars tror jag, tyvärr för det är en bra idè  tummenupp

JAg tycker det känns jättebra att kunna "markera" inlägg som jag tycker är av god kvalitet som kvalitetsinlägg.  dontknow

Och den effekten får du av ett enkelt "gilla"...
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frÃ¥gor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Gillar någon mig?
« Svar #49 skrivet: 31 januari 2014, 10:57:05 »
Rinnan, vad tror du kommer att "gÃ¥ snett" med Kvalitet, JAg tycker det känns jättebra att kunna "markera" inlägg som jag tycker är av god kvalitet som kvalitetsinlägg.  dontknow

det tycker jag med. Men jag tror i så fall det måste kompletteras med en lista eller liknande. Dvs att det ger ett resultat av något slag som gör det värt att klicka på knappen.

Gillar har en väldigt lÃ¥g tröskel. 
Bokmärke, för egen del är något annat.
och kvalitét är något där i mellan.

Det beror så klart på vad forumet vill att det skall användas till.

Om någon skriver. "nu har jag fått ner förbrukningen 10% genom att lyssna på alla era råd"
den kommer många klicka på gillar men ingen kommer klicka på kvalitét.

Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad Jarlen

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 403
  • Karma +0/-0
SV: Gillar någon mig?
« Svar #50 skrivet: 31 januari 2014, 13:29:36 »
Hej Rickard!
Det finns ju redan ett rankingsystem i saiten. Jag menar plupparna under namnen. Du skulle kunna att jobba med olika färger på dessa som markerar digniteten på medlemmen. Man får istället för att gilla trycka på en ranking färg som man tycker att inlägget har. Då blir inte endast antalet inlägg det som avgör om man är t.ex kallas dignitär utan även kvaliteten i svaren som avgör statusen på medlemmen.

Hälsningar Jarlen
« Senast ändrad: 31 januari 2014, 13:43:26 av Jarlen »
VP Nibe 1135-10, med VVB 300/200. Aktivt borrdjup 210m. Installerad 14 nov. 2007. Volymförstorare 150 lit. installerad dec. 2008. Välisolerad 1 1/2 plans villa med 1-rörs system. Huset har öppen planlösning och har 51m2 fönsterytor med 3-glas rutor. Uppvärmd yta ca 265m2. Faktisk golvyta ca 250m2 Sällskapsrummet har 6 m i takhöjd och stor kringbyggd loftvÃ¥ning. 40m2 för närvarande. ouppvärmd källare. Huset är belägen  i Sthlms trakten. Tidigare el förbrukning ca 37-38000 kWh. Första Ã¥rets förbrukning med VP 18438 kWh inkl HH el. Ut vändig rund pool Diam. 7,5m. Djup 2m. Pool VVX Nibe pool11 inkopplad vÃ¥ren 2012.) FTX ventilation SALDA RIRS 400HE med värmeÃ¥tergivning färdiginstallerad dec. 2008. 12,8 kW fläktkonvektor installerad januari -09 Braskamin Contura 350 för myseldning.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Gillar någon mig?
« Svar #51 skrivet: 31 januari 2014, 13:33:41 »
Och den effekten får du av ett enkelt "gilla"...

Nej. Folk tenderar att 'gilla' inlägg med glada tillrop framför dom med nyttigt innehåll. Precis som Rinnan skriver...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Gillar någon mig?
« Svar #52 skrivet: 31 januari 2014, 13:48:11 »
Hej Rickard!
Det finns ju redan ett rankingsystem i saiten. Jag menar plupparna under namnen. Du skulle kunna att jobba med olika färger på dessa som markerar digniteten på medlemmen. Man får istället för att gilla trycka på en ranking färg som man tycker att inlägget har. Då blir inte endast antalet inlägg det som avgör om man är t.ex kallas dignitär utan även kvaliteten i svaren som avgör statusen på medlemmen.

Hälsningar Jarlen

Visst, jag skulle kunna tänka mig flera olika sätt att fixa det jag vill, men jag är tyvärr tvungen att hålla tillgodo med de modifikationer som finns, att göra egna modifikationer till forumet kräver mer än jag kan leverera.
Mindre ändringar är det jag kan göra själv.
Allt mÃ¥ste ju funka när forumet skall uppgraderas ocksÃ¥, vilket sker typ en gÃ¥ng/mÃ¥nad, sÃ¥ att dribbla pÃ¥ med för mycket  hemsnickrad kod blir mer eller mindre omöjligt.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad karlmb

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: HindÃ¥s
  • Antal inlägg: 3361
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Riktiga motorer är multiplar av 3
    • etanol.nu
SV: Gillar någon mig?
« Svar #53 skrivet: 31 januari 2014, 15:06:54 »
Kanske COP +1 skulle passa i sammanhanget  ;)

Bra idé!
Sjövärmepump modell 1981..:
http://e-logger.se/pub?CTH1&p=4
Installerad i hyffsat tilläggsisolerad trävilla byggd 1939, öster om Göteborg, ca 150 m2 + tillbyggd 2a vån, ännu ej uppvärmd (Totalt ca 240 m2 när allt är klart).
Genomgående golvvärme på träbjälklag i bv, kommer att bli huvudsakligen radiatorer på övervåningen. 3-glas i nästan hela huset.

Utloggad Jarlen

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 403
  • Karma +0/-0
SV: Gillar någon mig?
« Svar #54 skrivet: 31 januari 2014, 15:32:19 »
Visst, jag skulle kunna tänka mig flera olika sätt att fixa det jag vill, men jag är tyvärr tvungen att hålla tillgodo med de modifikationer som finns, att göra egna modifikationer till forumet kräver mer än jag kan leverera.
Mindre ändringar är det jag kan göra själv.
Allt mÃ¥ste ju funka när forumet skall uppgraderas ocksÃ¥, vilket sker typ en gÃ¥ng/mÃ¥nad, sÃ¥ att dribbla pÃ¥ med för mycket  hemsnickrad kod blir mer eller mindre omöjligt.


Rickard; Jag förutsätter att när den mÃ¥nartliga uppgraderingen görs sÃ¥ känns antalet inlägg av och antalet plupparna kommer automatiska upp enligt en stafflande skala. Du fÃ¥r rätta mig om jag har fel. I ett sÃ¥dant läge kan det inte vara särskilt komplicerat att bygga in en funktion (skriva in i källkoden) som markerar eller ändrar färgen pÃ¥ plupparna, i enlighet med en tilläggs funktion i den stafflade skalan som räknar antalet tryck pÃ¥ t.ex en färgad ruta med en asterisker med  frasen t.ex *värdefull inlägg. Efter ett antal sÃ¥dana tryck sÃ¥ skulle en av plupparna ändra färg eller markeras med en asterixk o.s.v.  Ett senario skulle dÃ¥ kunna bli att en dignitär som skrivit mÃ¥nga inlägg skulle kunna att ha tre pluppar med asterisk i och tvÃ¥ utan, men även en som endast betecknas som kunnig med endast tre pluppar ocksÃ¥ skulle kunna ha asterisk i dem. Ett sÃ¥dant system skulle vara mycket informativt. Rickard; jag är helt övertygad om att det inte skulle vara särskilt kostsamt eller komplicerat att Ã¥stadkomma en sÃ¥dan enkel förändrig. Ta ett snack med din systemkille
« Senast ändrad: 31 januari 2014, 15:40:38 av Jarlen »
VP Nibe 1135-10, med VVB 300/200. Aktivt borrdjup 210m. Installerad 14 nov. 2007. Volymförstorare 150 lit. installerad dec. 2008. Välisolerad 1 1/2 plans villa med 1-rörs system. Huset har öppen planlösning och har 51m2 fönsterytor med 3-glas rutor. Uppvärmd yta ca 265m2. Faktisk golvyta ca 250m2 Sällskapsrummet har 6 m i takhöjd och stor kringbyggd loftvÃ¥ning. 40m2 för närvarande. ouppvärmd källare. Huset är belägen  i Sthlms trakten. Tidigare el förbrukning ca 37-38000 kWh. Första Ã¥rets förbrukning med VP 18438 kWh inkl HH el. Ut vändig rund pool Diam. 7,5m. Djup 2m. Pool VVX Nibe pool11 inkopplad vÃ¥ren 2012.) FTX ventilation SALDA RIRS 400HE med värmeÃ¥tergivning färdiginstallerad dec. 2008. 12,8 kW fläktkonvektor installerad januari -09 Braskamin Contura 350 för myseldning.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Gillar någon mig?
« Svar #55 skrivet: 31 januari 2014, 16:29:21 »
Well, you now, its only me and myself...

Jag har inte hittat någon ännu som kan göra det jag ber dem rimligt snabbt, och då blir det antingen att jag bara betalar skitdåligt (rimlig summa, men de lägger ned för många timmar), eller att jag betalar dyrt för att någon skall lära sig på min bekostnad.
Jag tror inte heller att det där skulle vara allt för svårt för någon som är riktigt duktig på PHP.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad shelter

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Tekniknörd
SV: Gillar någon mig?
« Svar #56 skrivet: 04 februari 2014, 16:47:03 »
Som sagt en +1 knapp och bara ha texten "x personer uppskattade detta" tycker jag räcker om du nu måste envisas med att ha en sådan funktion.
Och ta bort knappen från forumindexet... är inte värt att ha den där eftersom man ändå måste läsa inlägget för att kunna "gilla" det.
« Senast ändrad: 04 februari 2014, 16:50:25 av shelter »
Panasonic CU-6501 AVT (CU-E12EKEB)
Fujitsu LEC-N 12

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Gillar någon mig?
« Svar #57 skrivet: 04 februari 2014, 16:58:16 »
Har plockat bort den från index nu, hade inte sett att den fanns där, jag använder mig uteslutande av "Nya svar", "Nya inlägg" och "Alla olästa" när jag går igenom forumet, så det hade jag missat.

Är rädd för att +1 blir för mycket "tummen upp" eller "like", och då får jag inte den effekt jag är ute efter, vill ju som sagt att det bara skall vara riktigt bra inlägg som får kvalitetsstämpeln, och det verkar ju fungera rätt bra, har inte blivit så många utdelade sedan "nyhetens" behag lagt sig, men det har heller inte skrivit särskilt många inlägg som utmärkt sig.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
SV: Gillar någon mig?
« Svar #58 skrivet: 11 februari 2014, 14:31:07 »
@Rickard, svar på dina frågor i chatten till mig:
Citera
"Vilken version av IE kör du? Jag har en updaterad IE11 och det fungerar i alla fall, känns som att det är nÃ¥t i dina inställningar som gör att det inte fungerar." 
Jag har IE 9 updatering 9.0.23
Citera
"Nåt tillägg du stängt av?"
Vilket tillägg skulle det vara?
Citera
"Accepterar du coockies?"
Har medelsäkerhet inställd, det blockerar vissa cookies.
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34906
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Gillar någon mig?
« Svar #59 skrivet: 11 februari 2014, 17:53:09 »
Javascipt används ju till en del saker, kanske till detta.
Du kan väl helt kort acceptera lite fler coockies för att se om det är där skon klämmer.
Men en nyare IE skulle troligen lösa problemet.
Funkar det aldrig i IE eller funkar det bara ibland, eller funkar det på vissa sidor, men inte på andra?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!