Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: reglering ??  (läst 1692 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andess

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
reglering ??
« skrivet: 24 april 2009, 23:00:34 »
jag har reagerat på hur regleringen på pumpen fungerar.
När pumpen startar efter ett stopp så går laddpumpen på 99% vilket gör att tempen på vattnet till tanken blir ganska låg eftersom kompressorn inte hunnit få upp tempen i utekretsen. det gör att det kan pumpas in vatten till tanken som är kallare än det som finns i tanken. verkar helt sjukt. tar ganska lång tid innan laddpumpen går ner till 19% på min pump vilket verkar vara normal hastighet.

undrar också om det finns någon kan koden till "kodad meny". skulle vilja sänka börvärdes tempen för "tanktemp". detta vill jag göra för att jag tror att det är den temp som pumpen jobbar mot och stänger av vid. den tempen är relativt hög verkar det som, vilket innebär att pumpen får jobba onödigt länge innan den stänger av.

hoppas det finns nån kunnig person som kan svara på detta, eller kanske bara någon mer som tycker att den är lite taskigt programmerad.
Sanyo co2 4,5 kW. 1-plans 130 kvadrat + 70 källare från -68.
installerat 2008-11-12.

Utloggad jonas 10

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 440
  • Karma +0/-0
SV: reglering ??
« Svar #1 skrivet: 25 april 2009, 23:12:26 »
Hej koden är 276

IVT greenline HE C7

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!