Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hur torka bilen vintertid?  (läst 6671 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Hur torka bilen vintertid?
« skrivet: 15 december 2016, 22:41:52 »
Sedan en vecka tillbaka har jag is på INSIDAN av vindrutan. Eller snarare alla rutor. Jag har en liten Jula avfuktare, men den verkar inte fungera i temperaturer under 5-10 grader. Finns det något sätt? Kanske värma med kupevärmare och avfukta?
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad boek

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
SV: Hur torka bilen vintertid?
« Svar #1 skrivet: 15 december 2016, 23:29:34 »
Jag har aldrig is på insidan eller utsidan av rutorna, men kanske det beror på att bilen står i garaget som är uppvärmt... ::)
Nå en kupevärmare borde i ditt fall göra skillnad. Testa det vet jag.
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

Utloggad karlmb

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: HindÃ¥s
  • Antal inlägg: 3361
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man