Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ena fläktbladet helt spräckt  (läst 3188 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danne51

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: GBG
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Ena fläktbladet helt spräckt
« skrivet: 25 mars 2010, 09:20:33 »
Hej har en Nordic air där ena fläktbladet gått sönder och är nu på jakt efter ett nytt
Tänkte att det måste ju finnas ett gäng såna"ismaskiner" som bara står och inte hamnat på skroten än.

Någon som har en fläkt att sälja tro??

Tacksam för svar
Med vänliga hälsningar
/Danne



PS, Denna vinter har ju varit brutalt kall och torr för att vara i GBG iallafall och då har tamig f-n min N-A1100 INTE isat igen nångång Thumbsup förrän mildvädret och fukten var tillbaka
FORZA BK HÄCKEN

Utloggad Danne51

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: GBG
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ena fläktbladet helt spräckt
« Svar #1 skrivet: 29 juli 2010, 09:29:44 »
Har ju glömt att skriva och berätta att Nisse-gurra här på forumet hjälpte mig snabbt med ett nytt fläktblad.
Tusen tack Nisse-Gurra Thumbsup
FORZA BK HÄCKEN

Hugoöbo

  • Gäst
Hugoöbo
SV: Ena fläktbladet helt spräckt
« Svar #2 skrivet: 31 augusti 2014, 13:11:03 »
Hej! Jag har samma problem med spräckt fläktblad. Hur öppnar man värmepumpen för att komma åt att laga eller byta fläkten?

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9562
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Ena fläktbladet helt spräckt
« Svar #3 skrivet: 01 september 2014, 09:36:19 »
Antar att det är utedelen som avses(?) Börja med att stänga av elen ordentligt. Använd skyddsglasögon för säkerhetsskull, det är tryck i systemet. Generellt, börja med att skruva av toppen och fortsätt sedan med framsidan för att komma åt fläkten osv. Sortera skruvarna om det är olika dimension eller typ av gänga (oftast grovgängad plåtskruv men kan finnas ett par med liten maskingänga också).
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!