Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nu har E9DKE fÃ¥tt visa vad den gÃ¥r för!  (läst 16472 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matsa

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: norrköping
  • Antal inlägg: 149
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nu har E9DKE fått visa vad den går för!
« Svar #30 skrivet: 17 december 2005, 13:04:15 »
kanske stora skillnader mellan era hus  :,v(

Många stora fönster ? :-\
DÃ¥ligt isolerat ? :'(
Mek frånluft ? :'(
Hur stort hus ? Sc:,h
Användning av hur mycke hushålls el ? :-\
MM
MM

Att säga att nåt funkar bra eller dåligt säger inte nånting om man inte får veta förutsättningarna för uppvärmningen !!
 *vinkar*
Suterräng hus ca 250 bo yta + 80 garage pannrum mm =330 m2 tot yta . 40 kw vedpanna + 1000l acctankar. Nu även en Panasonic CS-E9DKE pump.
MCP,COMPTIA A+,Industrielektriker,installations elektriker,processoperatör !

Utloggad lan-vu

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nu har E9DKE fått visa vad den går för!
« Svar #31 skrivet: 17 december 2005, 14:46:41 »
jag oxå värmer mitt hus hur bra som helst med bara E9an
minst 22  grader inne  :)
just nu är - 7

Utloggad transalp01

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nu har E9DKE fått visa vad den går för!
« Svar #32 skrivet: 17 december 2005, 18:32:19 »
-8 ute och pumpen på 21 ger mig 20 på mittplan och 19 på högst upp. Sutterängplanet stödvärmer jag med ett 1000W element och där har jag 19 grader. E9DKE funkar att värma mitt hus med men det skall bli intressant när det har varit så här kallt en månad och se hur många kWh jag har sparat. I november hade jag 300kWh lägre än 2004. Inte riktigt imponerande så jag hoppas på betydligt större vinst i december. Jag har mekanisk frånluftventilation så riktigt billigt blir aldrig mitt hus om jag inte gör någon radikal ombyggnad av ventilationen.

Utloggad eepponen

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Finland
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • lampopumput.info
    • lampopumput.info
SV: Nu har E9DKE fått visa vad den går för!
« Svar #33 skrivet: 17 december 2005, 19:02:32 »
Vi har haft -10 grader på några dagar och pumpen räcker att värma ensamt vårt hus. Huset är 100m2 stor och byggt 2003 och är ganska bra isolerat. När vi hade -15 grader så behövde jag tända brasan (eller hur säger man :) ). Jag är ganska nöjd till pumpen och har haft ingen problem med isning...
Finskspråkiga och förstås Svenskspråkiga (som även kan finska) är välkomna till finska värmepumpsforum : http://www.lampopumput.info/foorumi
-suomenkielinen lämpöpumppufoorumi-

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2718
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nu har E9DKE fått visa vad den går för!
« Svar #34 skrivet: 20 december 2005, 15:55:15 »
Nu har vi haft flera nätter med -10 grader.

Min lilla E9DKE orkar inte värma hela huset (160m2+100m2 källare). Den går för fullt skaft (1300w) dag och natt nu. Jag räknar med att den ger 2,5-3 kWh mellan -5 till-10 grader.
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

saver

  • Gäst
saver
SV: Nu har E9DKE fått visa vad den går för!
« Svar #35 skrivet: 21 december 2005, 21:28:19 »
-26 ute och E9DKE leverera fortfarande skön värme inne i huset
Kan jag vara annat än nöjd?
Ja skönt med riktig vinter,men i detta läge så kramar jag hellre panasonicen än en vacker flicka. ;)

Sign. demax har varit uppkopplad online 5 timmar och 42 min (enligt allmän statistik).
Vilken bredbandsuppkoppling finns att tillgå utmed Kalixälven. inte långt från Nikkaluokta?
 Sc:,h

Hmm, han kanske har ADSL?? Har själv en 9:a och bor 7mil söder om Kiruna, har kört min vid -27 och visst ger den ännu värme, men den får av isa utedelen så ofta att den inte hinner med att hålla värmen i huset. ca160m2 så då får elementen hjälpa till


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!