Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LP larm ??  (läst 8175 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad GöranM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Nässjö
  • Antal inlägg: 185
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar som fungerar ;)
    • Risabo.se
SV: LP larm ??
« Svar #15 skrivet: 19 februari 2006, 21:52:48 »
Kom precis upp från källaren, hade tänkt att kolla filtret på kalla sidan och då skulle jag stänga ventilen till expansionskärlet ... men den VAR REDAN STÄNGD .... servicekillen sombytte pumpen hade glömt öppna den efter pumpbyte och återfyllning >:( .
Undrar om detta kan ha fått pumpen att tjuvstanna .
Passade på att lyssna på brinerören efter bubbel eller gurgel ... men det är helt tyst, bara pumpens surrande hörs.
Thermia Villa Classic 105 installerad dec 1999 i ett dragigt gammalt hus från 1943 på småländska höglandet.
450 m markslinga, feta radiatorer i ett överfallssystem.

Utloggad GöranM

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Nässjö
  • Antal inlägg: 185
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar som fungerar ;)
    • Risabo.se
SV: LP larm ??
« Svar #16 skrivet: 21 februari 2006, 19:20:45 »
Filtret är rensat och delta T hamnade på 4 grader cirkus ... och nu har pumpen gått drygt ett dygn så det verkar lovande ... tillverkarna borde verkligen rekommendera filterrensning typ vart tredje år ... det är ju lätt gjort om man vet hur en skiftnyckel fungerar ;)

Ondag 1:a Mars pumpen tuffar och går ... nästan dygnet runt för vintern håller ett stadigt grepp om Småländska höglandet.

MENMEN ... ni som inte haft pump så länge ... rensa innan det börjar strula ... vart 3:e år skulle jag nog säga med facit i hand ... helt ovetenskapligt!
« Senast ändrad: 01 mars 2006, 10:52:02 av GöranMelin »
Thermia Villa Classic 105 installerad dec 1999 i ett dragigt gammalt hus från 1943 på småländska höglandet.
450 m markslinga, feta radiatorer i ett överfallssystem.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!