Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyo CO2:s annonsering. Nu ännu bättre?  (läst 2996 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kaj

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 35
  • Karma +0/-0
Sanyo CO2:s annonsering. Nu ännu bättre?
« skrivet: 22 augusti 2006, 19:38:20 »
Hej!
Är det någon som sett den senaste annonsen i Vi i Villa? Den nya generationens värmepump! Nu ännu bättre. Du får enkelt 70-gradigt varmvatten även när vintern är som kallast, etc.

Det jag undrar över är. Hur har Sanyo förbättrat sin CO2, som föranleder dem att påstå, "Nu ännu bättre"? Är det någon som vet? I så fall borde väl vi alla försökskaniner få den nya förbättrade varianten gratis och därmed dumpa våra gamla, som egentligen bara ger oss problem!!!

Dessutom har en ny logga med texten " Välj en första klassens värmepump" tillkommit i deras annons.

Jag, och säkert ni andra också, tillåter sig undra. Vad håller Sanyo egentligen på med?
[Kaj]

Utloggad Bullo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Surahammar
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Golf är roligare än värmepumpar!
SV: Sanyo CO2:s annonsering. Nu ännu bättre?
« Svar #1 skrivet: 23 augusti 2006, 08:17:53 »
Såg oxå annonsen igår och det som slog mig var att dom ändrat texten på co2 för dig UPP till 25000 KwH. Annars skulle man ha deras nya den var för dom med behov över 25000. fiR: Tidigare var den ju för upp till 30000 kWh

Dom kanske har satt i en ännu större elpatron så den kan värma mer varmvatten. Eller har dom en vp med större effekt än 4,5 KwH? Det behövs om man ska få mer varmvatten när det är snorkallt.

Det vore väl bättre an Sanyo tog tag i dom problem som vi kunder har med våra vp. Men inte återkommer dom inte. Jag har jagat Electroulux service men får inget svar.

Ny bostad med L/L pump IVT Nordic Inverter avstängt sen 100101 12 FR-N + Olje radiatorer (badrum och tvätt på hela tiden) Tegelhus 105 kvm + 15 kvm inglasad altal + garage och gästrum 40 kvm, 3 glas fönster
Förbrukning 2008 enl tidigar ägare 13900 kwh.
Förbrukning 2009 13200 och då har det varit mycket kallare än tidiagre år. Förbrukning 2010 14177

Utloggad jonas 10

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 440
  • Karma +0/-0
SV: Sanyo CO2:s annonsering. Nu ännu bättre?
« Svar #2 skrivet: 23 augusti 2006, 20:39:14 »
Hej jag pratade med ahlsell idag och frågade vad dom menade med ännu bättre dom.Då sa dom att den nya ute delen har en annan placering på ute givaren det var allt .SUCK
IVT greenline HE C7

Utloggad bgn

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 337
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Sanyo CO2:s annonsering. Nu ännu bättre?
« Svar #3 skrivet: 30 augusti 2006, 21:25:51 »
Hallå,

Det var väl snarast bra nyheter, eller? Att de bara flyttat utegivaren, vilket vi som deltar på detta forum redan sett till att göra, och inte något annat betyder ju snarast att konceptet håller. Det tycker jag låter bra.

Att Ahlsell försöker pusha för en större VP än 4,5kW för de som har större elförbrukning är väl inte så konstigt det heller. Den kalkylen du köpte din VP för gäller ju fortfarande, men hade du haft en större VP så hade du gjort en större besparing (vilket ju är extra sant om elförbrukningen är större).

Välkomna tillbaka efter sommaren förresten. Jag är kanonnöjd med sommarens drift. Jag justerade tankmax till 52 grader, tankmin satte jag till 35 grader och delta till 7 grader. Elpatron helt avstängd. Inga som helst problem med varmvatten, trots barnbassänger med uppvärmt vatten etc. Drifttid per dygn ca. 1,5-2 timmar (alltså 3-4 kWh/dygn).


Utloggad Bullo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Surahammar
  • Antal inlägg: 475
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Golf är roligare än värmepumpar!
SV: Sanyo CO2:s annonsering. Nu ännu bättre?
« Svar #4 skrivet: 31 augusti 2006, 14:50:13 »
Bgn,
Ja kalkylen gäller än men den förutsatte att vi hade en behov på upp till 30000 och om dom nu bara rekommenderar den upp till 25' så tycker jag att vi har blivit lurade för då räcker den ju inte till vårt hus!!

Ny bostad med L/L pump IVT Nordic Inverter avstängt sen 100101 12 FR-N + Olje radiatorer (badrum och tvätt på hela tiden) Tegelhus 105 kvm + 15 kvm inglasad altal + garage och gästrum 40 kvm, 3 glas fönster
Förbrukning 2008 enl tidigar ägare 13900 kwh.
Förbrukning 2009 13200 och då har det varit mycket kallare än tidiagre år. Förbrukning 2010 14177

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!