Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Montera wifi modul i Solo XR35  (läst 3944 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jl92

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Montera wifi modul i Solo XR35
« skrivet: 20 januari 2018, 17:59:54 »
Hej! Fick för ett par veckor sedan en Solo XR 35 installerad i villan, och beställde i efterhand en wifi modul till den. Jag blir inte riktigt klok på vart kabeln som följer med wifi modulen ska anslutas. Måste man lyfta av hela ”kåpan” på inomhusdelen för att hitta plinten som kabeln ska anslutas i? Provade lite försiktigt att lossa på de två stjärnskruvar som sitter i nederkant på inomhusdelen, men kåpan verkar ändå sitta som berget. Är det någon som gjort samma operation och har lite tips att komma med?  :)

Utloggad E9:an

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 216
  • Karma +0/-1
SV: Montera wifi modul i Solo XR35
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2018, 18:35:19 »
Kåpan hänger på ett par plasthakar på ovansidan. Lyft lite försiktigt på kåpan så hoppar de ur sina fästen. Sen kan du lossa kåpan. Jag antar att det är så i alla fall. På min Caldo X25 sitter kåpan fast på detta vis.

/ Niclas

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Montera wifi modul i Solo XR35
« Svar #2 skrivet: 21 januari 2018, 00:04:07 »
Hej! Fick för ett par veckor sedan en Solo XR 35 installerad i villan, och beställde i efterhand en wifi modul till den. Jag blir inte riktigt klok på vart kabeln som följer med wifi modulen ska anslutas. Måste man lyfta av hela ”kåpan” på inomhusdelen för att hitta plinten som kabeln ska anslutas i? Provade lite försiktigt att lossa på de två stjärnskruvar som sitter i nederkant på inomhusdelen, men kåpan verkar ändå sitta som berget. Är det någon som gjort samma operation och har lite tips att komma med?  :)
Titta på denna youtube video så ser du hur man gör.


/D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!