0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Jag är åtminstone ingen rörmåkare. Om jag vill ha vettiga synpunkter på värlldläget och dess implikationer så rådfrågar jag nog något annat skrå för att bilda kig en uppfattning. En och var har givetvis rätt till sin synpunkt i dessa saker.
Ursäkta, har varit på jobbresa hela veckan men inget har förändrats i världspolitiken. Nog kan jag förstå att de flesta tycker det börjar se illa ut men det jag inte förstår att någon fortsättningsvis ser något som är sunt i det hela.Det här är bara början och något hopp om att demokratin kommer att vinna ser åtminstone inte jag ifall det fortsätter på det här sättet och tyvärr är trenden ganska klar.Det är frågan om onda och sjuka människor i Ryssland, USA och Kina som spelar med folks känslor såsom främligsfientlighet, inflation och mannens överlägsenhet. Allt för att genomföra en agenda som inte har något med detta att göra utan syftar till en total konroll, högerpopulism i sitt bästa ala 1920-1930 talet.
Trumps eget ego kommer vinna över han själv. Väntar bara på att han gör en Putin så han kan sitta tills han dör.
Personligen håller jag tummarna för att Trump inför tullar på Europeiska varor. Förhoppningsvis kommer inflationen att gå ner här./D
100 miljarder ytterligare till var och en av Nortvolt, Stegra, Hybrit, Vätgaslager, vätgaspipelines, Vindkraft för export, solcellsbidrag som sedan straffbeskattas med effektavgifter - Ja vår klimatsatsning har verkligen slagit väl ut. Lägg istället 500 - 1000 miljarder (Vår gamla kärnkraft måste ju också ersättas) på en ny stor satsning på kärnkraft, gärna subventionerad, och i statlig ägo - så kommer vi aldrig mer behöva skyffla pengar i avloppet som vi gjort de senaste 15 åren.Tills dess det är på plats, köp billig gas av Putin, så billigt att det inte mer än precis lönar sig för dem.Vägra importera Tyska priser på Svensk elmarknad, vägra helt enkelt.Vår politiker måste få lite pungkulor.Apropå grön omställning och vad som är på väg att hända (Att vi inom EU kommer tvingas backa på våra visioner om vi inte vill ha "Trump" till makten i EU):