Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LZ35TKE  (läst 3998 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AndreasKristianstad

  • Gäst
AndreasKristianstad
LZ35TKE
« skrivet: 02 juli 2020, 08:28:28 »
Hejsan!

Jag har en LZ35TKE som ska få en CZ-TACG1-WiFi-modul i sig tänkte jag, men...
Misstänker att CN-CNT-connectorn sitter långt inne i denna modell, så hur i all världen får jag av plasthöljet runt min LZ35TKE?? Har lossat alla tänkbara skruvar, men höljet sitter som berget ändå. Någon som har lite tips?

AndreasKristianstad

  • Gäst
AndreasKristianstad
SV: LZ35TKE
« Svar #1 skrivet: 02 juli 2020, 11:58:16 »
...det löste sig....

Dock.. ett sånt jäkla mög med att konfigurera via appen. Det funkar ju inte!!
Ingen som har inlogg/lösen för den inbyggda servern på 192.168.1.5?

Utloggad optimeraren

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Perfektion
SV: LZ35TKE
« Svar #2 skrivet: 01 juli 2021, 16:51:47 »
Jag fick loss höljet genom att lyfta på plasten närmast väggen.
Dock hittar jag inte CN-CNT kontakten eftersom metalhöljet där kretskortet sitter inte går att få av.
Jag lyckas böja metalhöljet utåt åt sidan, men det håller fast sig längs med underkanten.
Någon som vet hur man ska göra?

Utloggad optimeraren

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Perfektion
SV: LZ35TKE
« Svar #3 skrivet: 08 juli 2021, 22:21:14 »
Lyckades till slut få av metallhöljet som skyddar kretskortet.
Detta genom att lyfta lite uppåt men samtidigt rycka lite på djupet ungefär där hålet för kablarna går (räcker alltså inte att bara bända ut metallhöljet).
Kunde då få in wifi kabeln för att koppla in den på CN-CNT och det fungerade väl med Verisure appen.

Johan Falk

  • Gäst
Johan Falk
SV: LZ35TKE
« Svar #4 skrivet: 25 november 2022, 20:23:16 »
Jag har också en Panasonic CU-LZ35TKE där jag försöker koppla in en wifi-enhet CZ-TACG1, men blir inte klok alls. Hur får jag av plasthöljet? Jag har testat att lyfta "plasten närmast väggen", men vågar inte ta i mer. Vilka skruvar har ni lossat? Var har ni tryckt/dragit? Finns det chans att få en bild?

Känner mig rätt frustrerad. Installatören gjorde inte direkt det vackraste jobbet, och när jag bad att han skulle sätta i wifi-enheten (som försäljaren sagt att installatören kunde göra) hänvisade han till instruktionsboken och att vi fick göra det själva. Känns som att det hade varit hundra gånger lättare att göra det innan allt satt fast på väggen, uppe vid taket…

Utloggad Johan Falk

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: LZ35TKE
« Svar #5 skrivet: 25 november 2022, 20:51:26 »
Ok, har nått viss framgång:

  • Plastplattan pÃ¥ botten av inne-enheten (närmast väggen) gÃ¥r att fÃ¥ loss om man först viker ner de smÃ¥ luckorna som täcker skruvar, lossar skruvarna, och sedan drar utÃ¥t och nedÃ¥t i plattan.
  • Bakom plattan hittar jag dock inget som ser ut att vara nÃ¥gorlunda lämpligt att koppla en wifi-enhet till. Mest frigolit, faktiskt.
  • Jag har hittat en sevice-manual som känns mer lovande. Avsnitt 18.1.4 (s. 111) visar nÃ¥got som ser ut att vara lämpligt att koppla wifi-enheten till. Jag har dock inte lyckats hitta nÃ¥got sätt att nÃ¥ den delen av inomhus-enheten.

Om någon har tips lyssnar jag gärna.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!