Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Polario slimline 12 - dÃ¥lig värme  (läst 1837 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jona

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Polario slimline 12 - dålig värme
« skrivet: 17 december 2022, 00:30:07 »
Halloj,

Har en Polario Slimline 12 som jag tycker presterar dåligt när det är kallt ute, med undantag för häromdagen då den lyckades värma upp rummet bredvid till 25grader (med ungefär samma förutsättningar gällande utomhustemperaturer). När den lyckades värma på bra gick snabbsäkringen i skåpet två gånger och därefter är det kasst igen.

Luften som kommer ur är ljummen trots 30 grader värme med maxfläkt inställd (även ljummen vid lägre temperatur inställd).

Skitfläkt vid runt -10 eller bör jag testa något? Kan det vara fel på elen? Den är ännu inte fast installerad så testade att byta uttag som ligger på en annan säkring men ingen skillnad i temperatur.

bifogar bild från appen där jag styr den ifrån, fjärrkontrollen är i samma utrymme som fläkten (misstänker att termometern sitter i fjärren).

Tack på förhand!


Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Polario slimline 12 - dålig värme
« Svar #1 skrivet: 17 december 2022, 12:03:33 »
En billig Midea maskin, är nog tyvärr inte bättre när det gäller minusgrader de flesta tappar sjukt mycket effekt när du når -10. En maskin rekommenderad för attefall/garage meningen för fullvärme i ett bostadshus. Tyvärr ett felköp.

Om de sålt maskinen till dig med förutsättning för primärt värme k Sverige skulle jag reklamera dennoch köpa en märkesmannen som faktiskt levererar när det är kallt.

Köp alltid av lokal installatör och i samråd men honom. Så får du troligen bra förutsättningar för en bra maskin samt god support när det skiter sig.

Jonathan Wahlgren

  • Gäst
Jonathan Wahlgren
SV: Polario slimline 12 - dålig värme
« Svar #2 skrivet: 17 december 2022, 12:43:53 »
Mm tänkte nog det.. helt ärligt var den inte köpt för värmens skull utan införskaffades något år sedan när elpriset var OK med huvudsakliga syfte att kyla på sommaren.

Har en gammal ctc ecoair/ecologic/family 1200 lösning som kostar en del runt -10 och tänkte försöka lösa det genom att använda llvp som värmekälla med icke sa Nicke.

Får flytta ned denna till källaren och skaffa mig en som även kan prestera runt -10–15. Tänkte mig denna https://www.polarpumpen.se/ikea/daikin-north-star-25-luftvarmepumpspaket/p-1685574, är den något att ha? Ska främst värma övervåning om 65kvm.



nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!