0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kollade yr.no nu, ser bara ut att bli runt 2 dm.Vi behöver minst 4 för att det skall bli riktigt skoterföre, ligger bara 10-15 cm sedan tidigare.
Och, högre oktan ger ju högre effekt.
Tja, jag vet inte, men jag har i alla fall ett val i setupen av skotern där jag väljer premium eller standard fuel.Vad nu det betyder. Knacksensorer borde dom väl ha? (Fast jag har ingen aning).Min skoter slutade gå helt plötsligt (limp home) efter någon form av misständning, så någon form av sensorer finns det i alla fall på dem.
Att olika tillsatser tillsätts är ju ingen hemlighet.Och som sagt, om den i Piteå (oberoende reparatör) som reparerar flest skotermotorer rekommenderar Polaris original för att man skall slippa problem så tror jag i alla fall mer på honom än någon random i ett forum som påstår att det inte spelar någon roll vilken olja man använder.Att den sedan inte är så mycket dyrare, och man är säker på att få rätt kvalitet är andra saker som talar för att välja original i just detta fall.Jag har även börjat tanka 98 oktan genomgående till alla tvåtaktare och småmaskiner efter mitt samtl med honom.Han (Reparatören som renoverar skurna motorer) var så tvärsäker på sin sak att det i mina ögon inte finns någon anledning att snåla på de örena.I bilarna har jag inga problem att välja nonameolja som uppfyller kraven, de skall jag dessutom inte köra 40 000 mil med.Jag har inte fått uppfattningen att Polaris motorer är sämre än några andra, alla skotrar har så vitt jag vet permanentsmorda (osmorda) vevstakslager som behöver bytas efter typ 500 mil, gör man inte det så är det bara en tidsfråga innan de skär, så har jag i alla fall fattat det hela.