Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)  (läst 1490 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crampz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« skrivet: 05 januari 2021, 17:17:58 »
Hej,

Jag beställde en Mitsubishi Hero LN25 värmepump av en känd värmepumpsförsäljare på nätet.
Dagen efter när jag ska ansluta wifi så behöver jag mata in serie numret och märker då att jag har en större modell ute än inne, LN35 utedel och LN25 inne. Är det någon som vet om detta är ett problem eller kanske bara en vinst?

Jag ringde Mitsubishi men fick bara tag i försäljningsavdelningen (inte teknisk support). De sa att det generellt var viktigt att det var samma ute och inne -del men kunde inte förklara riktigt varför.
Jag har provat att ringa återförsäljaren också men det var lång kö och kom inte fram där heller.

Är det någon här som har lite info om hur stor skillnad det är på inne delarna på LN 25 och LN 35.

Tack på förhand!

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« Svar #1 skrivet: 05 januari 2021, 18:11:09 »
Lite högre luftflöden på LN35 innerdelen via mjukvaran.
Har du betalat för en LN25 så spelar det med största sannolikhet ingen roll att du har 35 utedel.

Är det version 2 med cirkulation/kaminfunktion bör du kolla att båda enheterna är av version 2
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Crampz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« Svar #2 skrivet: 05 januari 2021, 18:41:20 »

Ja det är version 2 på både inne och ute.

Tack för svar!

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« Svar #3 skrivet: 05 januari 2021, 18:47:15 »
Har du betalt för en 25:a sÃ¥ spelar det ingen roll, värre för den som eventuellt betalt för en 35:a och fÃ¥r din 25 utedel till en 35 innerdel  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Crampz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« Svar #4 skrivet: 05 januari 2021, 20:59:45 »
Sant det låter betydligt värre.


Jag läste på forumet att det var täta avfrostningar på LN35 (modell 1) före någon uppdatering. Jag har faktiskt reagerat på att det känns som att det har varit lite för täta avfrostningar i början men trott att det varit helt normalt.
Det kan inte vara något i styrningen i tex avfrostningen att det behöver vara olika mjukvara/inställningar för de olika pumparna som jag nu missar för att jag har fel mjukvara?

Kanske borde kontakta återförsäljaren trots allt.




Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« Svar #5 skrivet: 05 januari 2021, 21:04:49 »
Vajsing i mjukvaran för avfrostning var när dom kom och det är nu flera år sedan , hur ofta dom behöver avfrosta beror på luftfuktigheten ute och hur hårt den måste jobba för att hålla inställd temperatur.
Vet inte vart du bor men är på många ställen runt 0 gradigt och hög luftfuktighet så det kan bli tätare intervaller
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Crampz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Hero LN 25 med fel utedel (LN35)
« Svar #6 skrivet: 11 januari 2021, 08:36:55 »
Tack för hjälpen än en gång. Jag fick dock tag i Mitsubishi teknisk support som sa att det inte var någon fara alls och att det var samma innerdel med 25an och 35an. Hon visste fall där man gjort såhär då man har haft brist på den ena utedelen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!