Ja det där har man ju sett ett antal exempel på. Vanligast är väl att det går för fort, och det kan man ju både tolka både som något positivt (snabba på jobb) och som något negativt (slarviga, ingen respekt) antar jag.
Men ska väl inte sitta här och säga något heller...
"Drive it like you're stole it" är mitt motto när det kommer till hyr- och jobbilar.
Antagligen preskriberat nu, men minns när jag och en till VVS-lärling lånade en av firmabilarna (VW Caddy) och sen åkte ut till en öde vägsträcka, där vi turades om att lägga feta burnout's med dragen handbroms.
På samma firma fanns även en Peugeot-lastbil (turbo-diesel) som var hyfsat pigg och riktigt kul att rasta av! Tyvärr så låg varvstopp redan på 4.000 rpm eller något sådant, så det var ju bara pedalen i golvet hela tiden och sen växla vid behov ungefär.
Nästa firma jag var på använde Mazda B2000 pick-up's som bara var allmänt slöa och tråkiga med två ton verktyg och skrot bak på flaket...
På de som hade förgasarmotor så kunde man i alla fall sota ur avgassystemet ganska bra genom att nyckla av och ge lite gas samtidigt som man drog på tändningen igen.
Firma nummer tre hade ganska nya och fräscha bilar som jag var ganska rädd om, förutom en skabbig VW LT 31 som jag (och resten av gänget) nog gjorde allt för att försöka avliva med diverse motormisshandel.. Men den höll!
Skulle inte förvåna mig om de har den kärran kvar än...
Sen blir det givetvis den obligatoriska börnen med varje ny bil man sätter sig bakom ratten på! Senaste hyrbilen, en nyare Audi, hade dock något löjligt anti-spinn som jag inte lyckades stänga av (antagligen spärrat).