Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad skulle du göra med en extra vp-kompressor?  (läst 744 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
Vad skulle du göra med en extra vp-kompressor?
« skrivet: 02 december 2015, 21:30:28 »
Hej!

Jag köpte några sådana, ja billigt som ni förstår. Trots att jag tänkte vi skulle ha fokus på kompressorn så hade själv i första hand tänkt att ta bort kompressorn och använda batteriet och delvis fläkten. Men att ha några kompressorer liggandes blir man ju inge glad över så jag funderar på om man har användning av dom också, antingen med annan förångare eller komplett.

Har nÃ¥gra ideer vad jag skulle kunna göra, säkert ingen vettig men vem säger att det mÃ¥ste vara vettigt? ::) SÃ¥ för att fÃ¥ lite inspiration, vad skulle du göra om du hade en(eller flera) extra kompressor? LÃ¥t fantasin flöda  :)

(om någon vet, kan det här vara en kompressor som går att få någon vettig cop på? Används till poolvärmepumar)

Bilderna är roterade pÃ¥ flit, tänkte det var dax att ni sträcker pÃ¥ nacken lite  ;)
« Senast ändrad: 02 december 2015, 21:37:03 av putte82 »
Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!