Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: E9DKE  (läst 6291 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Juke05

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Karma +0/-0
E9DKE
« skrivet: 18 maj 2013, 10:01:55 »
Hej. Har nu haft min E9DKE i 8 år och nu plötsligt stannar maskinen ca 1 gång i veckan och den oranga "TIME" lampan blinkar. Slår jag av maskinen, först med fjärrkontrollen, sen med strömbrytaren och sen slår på det hela igen så går den ca 1 vecka till.

Någon som vet vad det är för fel?

Mvh Juke05  :) :) :)
Luttrad Panasonicägare

Utloggad Volvo245GLT

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Ljusne
  • Antal inlägg: 490
  • Karma +3/-0
  • Kön: Man
SV: E9DKE
« Svar #1 skrivet: 18 maj 2013, 10:54:58 »
Svårt att svara på utan mer info. Det kan var allt mellan en dålig givare till en trasig kompressor ungefär..

När lampan blinkar, ta och kolla vilka felkoder du får ut. :)
Thermia Villa 75 -03
Thermia DUO 12 -85
Panasonic E21DKE -05

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: E9DKE
« Svar #2 skrivet: 18 maj 2013, 15:43:39 »
Jag vill ju inte vara en party Pooper, men jag vågar nog sätta en slant på att felkoden du får är H16...
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad Juke05

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Karma +0/-0
SV: E9DKE
« Svar #3 skrivet: 18 maj 2013, 16:05:30 »
Aj tusan, har ju redan fÃ¥tt en "ny" utedel p.g.a. det  :(
Luttrad Panasonicägare

Jästen

  • Gäst
Jästen
SV: E9DKE
« Svar #4 skrivet: 18 maj 2013, 19:20:40 »
Hur länge sen var det du fick den "nya" utedelen?

Utloggad Juke05

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Karma +0/-0
SV: E9DKE
« Svar #5 skrivet: 19 maj 2013, 14:49:02 »
Ca 3 år sen fick jag en ny utedel. Vet inte om man kan reklamera den med 5 nya år från att man fick den monterad?
Luttrad Panasonicägare

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: E9DKE
« Svar #6 skrivet: 19 maj 2013, 18:19:11 »
Ca 3 år sen fick jag en ny utedel. Vet inte om man kan reklamera den med 5 nya år från att man fick den monterad?
Nä, garantin gäller frÃ¥n installationdatumet,  man fÃ¥r ingen ytterligare garanti pÃ¥ utbytta delar.
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: E9DKE
« Svar #7 skrivet: 19 maj 2013, 18:58:11 »
Har du kollat felkoden ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Juke05

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Karma +0/-0
SV: E9DKE
« Svar #8 skrivet: 20 maj 2013, 15:48:03 »
Av en händelse så kommer en servicekille imorgon för en service/rengöring. Ska be honom kolla på felkod och se vad han säger.
Om det är felkod H16 är det väl bara att byta utedel misstänker jag.
TS Comfort: Har du kvar några utedelar för för försäljning i så fall, såg att du hade några E9DKE och E12DKE till salu i januari?

Mvh Juke05
Luttrad Panasonicägare

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: E9DKE
« Svar #9 skrivet: 20 maj 2013, 22:56:46 »
Har du H16 igen så är det med största sannolikhet utedelens kretskort som är defekt.
Tyvär så är kretskort ganska dyra som reservdel ( ca 3000:- )

Mina utedelar gick åt direkt och det finns inga nya att få tag på till dom priserna längre.
Vet inte om det finns utedelar kvar överhuvudtaget att få tag på längre, eventuellt om Kinnan har några som dom reparerat.
CE9GKE och CE9HKE kan man använda som utedel till din innerdel men dom är för dyra för att det ska vara försvarbart jämfört med en ny anläggning om du inte kan hitta någon utedel på tex Blocket billigt av CE9HKE
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: E9DKE
« Svar #10 skrivet: 21 maj 2013, 06:42:43 »


 eventuellt om Kinnan har nÃ¥gra som dom reparerat.

Nope, dom har inga kvar, bara HKE som utbytes...
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: E9DKE
« Svar #11 skrivet: 21 maj 2013, 12:51:10 »
Vet du cougar om Kinnans återförsäljare säljer HKE utedelar till "utbytespriser" till andra kunder än sina egna ?

Tror jag har ett nytt kretskort till en E9DKE utedel , du får skicka ett mail om detta kan vara av intresse för rätt peng Juke05
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: E9DKE
« Svar #12 skrivet: 22 maj 2013, 06:26:33 »
Vet du cougar om Kinnans återförsäljare säljer HKE utedelar till "utbytespriser" till andra kunder än sina egna ?

Det vet jag inte, det är nog upp till återförsäljaren hur dom resonerar.
Du kan säkert hitta någon som putsar priset på utbytesdelarna, ska man betala fullpris på dom blir det lite saftigt för många (ca 8.000kr-moms)
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad Juke05

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 67
  • Karma +0/-0
SV: E9DKE
« Svar #13 skrivet: 22 maj 2013, 08:23:13 »
Felkoden i fjärrkontrollen var F11 om någon blir klokare än jag vad det kan vara. Servicekillen sa att det kunde vara flera olika saker det var fel på. Tyvärr hade han svårt att nå fram till rätt personer i ärendet så han ska maila mig om vad tekniker och Kinnan tycker att man ska göra med maskinen. Lutar väl åt man ber de göra en felsökning så får vi se vad det ger.
Om det är kretskortet som ska bytas sÃ¥ hör jag av mig TS Comfort  :) :) :) :).

Mvh Juke05 :)
Luttrad Panasonicägare

Utloggad alli

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 152
  • Karma +0/-0
SV: E9DKE
« Svar #14 skrivet: 22 maj 2013, 12:45:18 »
Felkoden i fjärrkontrollen var F11 om någon blir klokare än jag vad det kan vara. Servicekillen sa att det kunde vara flera olika saker det var fel på. Tyvärr hade han svårt att nå fram till rätt personer i ärendet så han ska maila mig om vad tekniker och Kinnan tycker att man ska göra med maskinen. Lutar väl åt man ber de göra en felsökning så får vi se vad det ger.
Om det är kretskortet som ska bytas sÃ¥ hör jag av mig TS Comfort  :) :) :) :).

Mvh Juke05 :)

Förra Ã¥ret sÃ¥ hände detta mig, jag fick dÃ¥ lite tips angÃ¥ende detta här pÃ¥ forumet tycks jag minnas. NÃ¥väl det som jag gjorde var att motionera fyrvägsventilen,F11;  samt bytte inomhusgivaren för nÃ¥n hundring, köpte den hos Citcop, fyllde upp med gas och sen sÃ¥ har den funkat rätt sÃ¥ hyggligt.
/alli

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 656
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!