Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Videokameradjungeln  (läst 857 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Huddinge

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Videokameradjungeln
« skrivet: 11 januari 2009, 20:53:01 »
Grabben fyller 30 och önskar sig en videokamera. Butikssäljarnas rekommendationer styrs av produktmarginaler och lagersaldo.
Jag får ingen kläm på vilka tekniklösningar som gäller nu och vilka som är på väg ut.
Jag vet bara att han vill kunna titta på widescreen-TV (format 16:9?), enkelt kunna ladda ned till PC och bränna DVD.
Finns någon på detta forum som skådat ljuset?
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:
Värmepump: 4600 kWh/år
HH-el: 4000 kWh/Ã¥r
Garage: 900 kWh/Ã¥r
Antal starter: 11,5/dygn

Utloggad kave

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: BorÃ¥s
  • Antal inlägg: 277
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Videokameradjungeln
« Svar #1 skrivet: 12 januari 2009, 09:59:46 »
Grabben fyller 30 och önskar sig en videokamera. Butikssäljarnas rekommendationer styrs av produktmarginaler och lagersaldo.
Jag får ingen kläm på vilka tekniklösningar som gäller nu och vilka som är på väg ut.
Jag vet bara att han vill kunna titta på widescreen-TV (format 16:9?), enkelt kunna ladda ned till PC och bränna DVD.
Finns någon på detta forum som skådat ljuset?
Vadå titta på 16:9? Menar du spela in i 16:9?
Har du dessa enkla krav kan du köpa vad som helst. Det är mer upp till datorn hur den kan bränna skivor och redigera det inspelade meterialet.
Bor utanför Borås, ComfortZone CE65L med 500L acctank. 200m2 Suterränghus från 1972.
21 grader inne. Värmer garaget med konvektorelement till cirka 7 grader.
2-Glasfönster, ingen tilläggsisolering, klarar ner till 0 grader utan eltillskott.
Årsförbrukning 16500kwh.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3405
  • Karma +4/-7
SV: Videokameradjungeln
« Svar #2 skrivet: 12 januari 2009, 10:18:45 »
Vad har du för budget dÃ¥?  Om priset inte spelar nÃ¥gon roll, sÃ¥ en HDD-baserad HD-videokamera, t.ex. http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HD6i

Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!