Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Om man finge drömma! En egen cabriolet.  (läst 1008 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tyke

  • tyke
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1158
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
Om man finge drömma! En egen cabriolet.
« skrivet: 12 februari 2012, 21:46:45 »
Hej  *vinkar*
Tänkte avrunda helgen med en fråga ang drömbilen om vi snackar cabriolet.
Fick jag välja så skulle det nog bli en Ford Mustang. Antingen en av äldre årsmodell sent 60 tal eller någon av de senaste årsmodellerna.....

Har nästan ägt en cabriolet ....en Laban dvs en Renault 4 årsmodell -70 med fattigmanscabriolet dvs man rullade ihop gummitaket.
Vet att den inte räknas som en riktig cab men som första bil för 28 år sedan så var den riktigt grym 8).

Så nu är frågan vad drömmer ni om för bil. Med tanke på att 40-50 årskriserna närmar sig.....

M v h tyke  :D
Hälsingegård 330 meter över havet. Byggår mitten slutet av 1800 talet. Gården består förutom av många byggnader i varierande skick allt ifrån fallfärdigt till helt ok av 2 boningshus varav den ena är en gammal byskola på 140 kvm. Den andra byggnaden är den jag o sambon bor i på heltid sedan juli i år 290 kvm totalt. Byggnaden består av 2 våningsplan men IOM sambon ville bo i ett enplanshus så satte jag in en ytterdörr till övervåningen… 2 st Mitsubishi Sumo 35 plus en Wamsler köksspis står för uppvärmningen. Det finns även ett 10 tal gamla elradiatorer som dock inte används… Vvb på 290 liter årsmodell sent 70 tal.

2 glasfönster o dragigt lite varstans. Timmerväggar men tilläggsisolerat på 80 talet med 50 mm gullfiber o panel. Vinden består av ett tjockt lager med kutterspån.

Elförbrukning okänd än så länge IOM ”nytt” boende men troligtvis kan det skapa en hjärnblödning framöver Har precis skaffat Tibber o försöker allteftersom laga läckorna…

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Om man finge drömma! En egen cabriolet.
« Svar #1 skrivet: 12 februari 2012, 21:51:04 »
Chevrolet Corvette så klart.
Inga håfrisörske-Audi eller Porsche här inte.

Utloggad Håkke

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 537
  • Karma +0/-0
SV: Om man finge drömma! En egen cabriolet.
« Svar #2 skrivet: 12 februari 2012, 22:09:35 »

Har nästan ägt en cabriolet ....en Laban dvs en Renault 4 årsmodell -70 med fattigmanscabriolet dvs man rullade ihop gummitaket.
Vet att den inte räknas som en riktig cab men som första bil för 28 år sedan så var den riktigt grym 8).


M v h tyke  :D

På tal om R4! Var i Tchad 2005 på uppdrag åt Ericsson när jag såg bilskolan , arma elever, ingen AC, inget gummitak och +45 grader Thumbsup
Mexitegelvilla (1975) vid Hälsingekusten. 110m2 markplan med golvvärme + 110m2 källare +20m2 garage med radiatorer, 3 glas energifönster. Kamin i v-rum och brasinsats i gillestugan.  Dränerat om villan 2015 och isolerat källargrunden utvändigt med dränerande isolerplattor

Bergvärme sen 1994, ny IVT C9 HT+ med 120liters knäpptank nov 2009.
VP 14 år 13/11 2023: 24793 kompressortimmar (Snitt 1770 timmar=år)  (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 56956 = snitt c 4068 starter/år.

VP 13 år 13/11 2022: 22956 kompressortimmar  (Snitt 1765 timmar/år) (54h 3kW tillsats sedan start.) Antalet starter 52874 = snitt c 4067 starter/år. Inga problem under dessa 13år förutom rensat flexslangar en gång.

Total årsförbr 2023=11780 kWh,  2024 (Fortums prognos) 11857 kWh inkl hh el, har +21 grader inomhus.

Utloggad tyke

  • tyke
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1158
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
SV: Om man finge drömma! En egen cabriolet.
« Svar #3 skrivet: 12 februari 2012, 22:18:40 »
Hej  *vinkar*

På tal om R4! Var i Tchad 2005 på uppdrag åt Ericsson när jag såg bilskolan , arma elever, ingen AC, inget gummitak och +45 grader Thumbsup
Blir glatt överaskad att det fortfarande finns R4 som rullar!
Fick upp den i 118 km i nedförsbacke ( hoppas det är preskriberat) ;)

Har inte sett en R4 på många år  :'(
Gav 2500 kr 1981 av en bilhandlare jag var 16 år....

M v h tyke  :D
Hälsingegård 330 meter över havet. Byggår mitten slutet av 1800 talet. Gården består förutom av många byggnader i varierande skick allt ifrån fallfärdigt till helt ok av 2 boningshus varav den ena är en gammal byskola på 140 kvm. Den andra byggnaden är den jag o sambon bor i på heltid sedan juli i år 290 kvm totalt. Byggnaden består av 2 våningsplan men IOM sambon ville bo i ett enplanshus så satte jag in en ytterdörr till övervåningen… 2 st Mitsubishi Sumo 35 plus en Wamsler köksspis står för uppvärmningen. Det finns även ett 10 tal gamla elradiatorer som dock inte används… Vvb på 290 liter årsmodell sent 70 tal.

2 glasfönster o dragigt lite varstans. Timmerväggar men tilläggsisolerat på 80 talet med 50 mm gullfiber o panel. Vinden består av ett tjockt lager med kutterspån.

Elförbrukning okänd än så länge IOM ”nytt” boende men troligtvis kan det skapa en hjärnblödning framöver Har precis skaffat Tibber o försöker allteftersom laga läckorna…

Utloggad tyke

  • tyke
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1158
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
SV: Om man finge drömma! En egen cabriolet.
« Svar #4 skrivet: 12 februari 2012, 22:24:00 »
Hej  *vinkar*

Chevrolet Corvette så klart.
Inga håfrisörske-Audi eller Porsche här inte.
Har för mig att Audi kom med Cabbar runt 85-88 tror det var Audi 80 dom gilla jag skarpt...... Ekonomien avgjorde så det vart ett gäng med Volvo 140 istället..... Bra bilar men inga Cabbar  :'(

M v h tyke  :D
Hälsingegård 330 meter över havet. Byggår mitten slutet av 1800 talet. Gården består förutom av många byggnader i varierande skick allt ifrån fallfärdigt till helt ok av 2 boningshus varav den ena är en gammal byskola på 140 kvm. Den andra byggnaden är den jag o sambon bor i på heltid sedan juli i år 290 kvm totalt. Byggnaden består av 2 våningsplan men IOM sambon ville bo i ett enplanshus så satte jag in en ytterdörr till övervåningen… 2 st Mitsubishi Sumo 35 plus en Wamsler köksspis står för uppvärmningen. Det finns även ett 10 tal gamla elradiatorer som dock inte används… Vvb på 290 liter årsmodell sent 70 tal.

2 glasfönster o dragigt lite varstans. Timmerväggar men tilläggsisolerat på 80 talet med 50 mm gullfiber o panel. Vinden består av ett tjockt lager med kutterspån.

Elförbrukning okänd än så länge IOM ”nytt” boende men troligtvis kan det skapa en hjärnblödning framöver Har precis skaffat Tibber o försöker allteftersom laga läckorna…

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!