Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Laddpump Sanyo co2 eco  (läst 889 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tissol

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Laddpump Sanyo co2 eco
« skrivet: 06 januari 2024, 15:37:27 »
Jag har en frÃ¥ga som jag hoppas att nÃ¥gon härinne kan hjälpa mig med, jag har sedan 2008 en Sanyo co2 eco. Som peppar peppar än sÃ¥ länge fungerar 😬. Men när det är kallare ute sÃ¥ tycker jag den gÃ¥r väldigt korta intervaller innan den behöver avfrosta och den är lÃ¥ngsam upp i temp. Laddpump gÃ¥r oftast pÃ¥ 19%. läste lite här pÃ¥ forumet och kom över nÃ¥gonstans att man kan sänka laddpump ett snäpp. (Min stÃ¥r pÃ¥ 3) sÃ¥ nu har jag gjort det och pumpen gÃ¥r fortare upp i temp (men sÃ¥ klart kommer ju mindre flöde tillbaka till tanken) Har nu kompressortemp pÃ¥ 99°laddpumpen gÃ¥r pÃ¥ lite olika. Ibland 99% eller 78% även 58och 35% har jag sett.. kan körtiden blivit längre nu eftersom laddpumen kan "växla" ner när det börjar bli svÃ¥rt att hÃ¥lla temp innan avfrostning nu när det finns utrymme för det?. Är det nÃ¥got som kan skadas av detta eller är det bara köra pÃ¥ ?  Bifogar bilder pÃ¥ displayen. Och hoppas pÃ¥ att nÃ¥n kunnig kan hjälpa mig svara pÃ¥ frÃ¥gor.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!