Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Upprörd över banken  (läst 8043 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
Upprörd över banken
« skrivet: 11 december 2012, 20:50:45 »
Det blev lite bråkigt när en kund blev missnöjd med sin bank. Bankdirektörn blev till och med slagen i ansiktet. Dessutom förstörde kunden datorer, en skrivare och telefoner.

Undrar om han nu fÃ¥r en kredit av banken för att kunna betala skadan som han orsakade (ca. 45 000 SEK).  a:gl

http://www.kleinezeitung.at/steiermark/3188103/bei-termin-grazer-bank-ausgerastet-filialleiter-verletzt.story
« Senast ändrad: 12 december 2012, 14:04:46 av Ewald »

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Upprörd över banken
« Svar #1 skrivet: 11 december 2012, 21:00:46 »
Det kvittar väl, du har ju sagt att du inte vill låna till din företagsidé... Sc:,h ;)

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Upprörd över banken
« Svar #2 skrivet: 11 december 2012, 21:03:10 »
Det kvittar väl, du har ju sagt att du inte vill låna till din företagsidé... Sc:,h ;)

Var därför han inte ville lÃ¥na av banken  ;)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3401
  • Karma +4/-7
SV: Upprörd över banken
« Svar #3 skrivet: 12 december 2012, 06:46:06 »
Nu vill jag ju inte uppmuntra vÃ¥ldshandlingar men den banken fick ju nästan vad de tiggde om tycker jag.  SÃ¥ behandlar man inte en kund.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #4 skrivet: 12 december 2012, 13:26:21 »
Det kvittar väl, du har ju sagt att du inte vill låna till din företagsidé... Sc:,h ;)

Haha, nej, jag vill inte lÃ¥na till min företagsidé och som det ser ut är det inte särskillt lätt att komma Ã¥t pengarna ...  :-))

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #5 skrivet: 12 december 2012, 13:30:14 »
Nu vill jag ju inte uppmuntra vÃ¥ldshandlingar men den banken fick ju nästan vad de tiggde om tycker jag.  SÃ¥ behandlar man inte en kund.

Banken respektive direktören varkar inte har varit särskillt diskret. Själv hade jag aldrig sÃ¥dana problem med banken, dock varnade  vissa bankanställda om vilka problem att det skulle kunna dyka upp i samband med ett lÃ¥n och de tyckte att de under vissa omständigheter inte kan pantsätta lÃ¥netagaren, t.ex. om inkomsten är för lite. (existensminimum) ... sen är dom alltid kritiska när det gäller affärer utomlands.

Ja, här var det en arbetstagare som hade inbokat ett viktigt möte. Men bankdirektören hade inte tid. Vanligtvis bryr man sig mer om stora kunder (t.ex. större företag som vill låna mycket) i Österrike.
« Senast ändrad: 12 december 2012, 13:36:57 av Ewald »

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3401
  • Karma +4/-7
SV: Upprörd över banken
« Svar #6 skrivet: 12 december 2012, 13:34:58 »
Fast problemet var väl att banken bokade in ett möte och sedan när kunden väl var inne på kontoret så hade de ingen som kunde ta emot kunden och bankdirektören valde att gå ut på lunch med en väninna istället för att ta itu med problemet.

Och så hade banken en broschyr där de gjorde reklam för ""Für uns zählt der Mensch" (För oss är människan i centrum, typ)?
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #7 skrivet: 12 december 2012, 13:42:15 »
Fast problemet var väl att banken bokade in ett möte och sedan när kunden väl var inne på kontoret så hade de ingen som kunde ta emot kunden och bankdirektören valde att gå ut på lunch med en väninna istället för att ta itu med problemet.

Och så hade banken en broschyr där de gjorde reklam för ""Für uns zählt der Mensch" (För oss är människan i centrum, typ)?

Ja.

Banken bokade in ett möte, men den anställda som skulle ta emot killen var sjuk. Därför hade ingen tid.

Det var inte bankdirektören som gick på lunch, det var kunden! Bankdirektören hade ett möte. Men sen kom han tillbacka och bankdirektören hade fortfarande lite tid. (Läs noga!)

Anfangs hatte sich der Grazer noch geduldig gezeigt. Weil der Filialleiter in eine Besprechung musste, ging er inzwischen mit seiner Freundin etwas essen. Als er gegen 15 Uhr zurückkam, hatte der Filialleiter noch immer wenig Zeit:

Och ja, kunden blev arg när han samtidigt såg broschyren där det stod att banken ställer människan är i centrum.
« Senast ändrad: 12 december 2012, 13:44:37 av Ewald »

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #8 skrivet: 12 december 2012, 14:01:38 »
Sen är räntorna i botten för tillfället.

Man får bara 1,25 %.

Bara när man öppnar ett nytt konto (ny kund) får man 2 % de fösta 6 månaderna.

https://www.ing-diba.at/sparen

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3401
  • Karma +4/-7
SV: Upprörd över banken
« Svar #9 skrivet: 12 december 2012, 14:05:16 »
Det var inte bankdirektören som gick på lunch, det var kunden!
.
.
Weil der Filialleiter in eine Besprechung musste, ging er inzwischen mit seiner Freundin etwas essen.
OK, jag inser nu att du har rätt... men rent grammatiskt sÃ¥ kan väl inte "han" (er) egentligen syfta pÃ¥ nÃ¥gon annan än bankdirektören (Filialleiter). 
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #10 skrivet: 12 december 2012, 14:14:06 »
OK, jag inser nu att du har rätt... men rent grammatiskt så kan väl inte "han" (er) egentligen syfta på någon annan än bankdirektören (Filialleiter).

Nja, inte i detta fall. Hela meningen skulle vara fel.

"er" är i detta fall relaterad till kunden. Annars skulle det betyda att bankdirektören gick på lunch eftersom han (bankdirektören) själv hade ett möte. Och det är nonsens.

Meningen är att kunden gick på lunch med sin flickvän eftersom bankdirektören hade ett möte (och därför inte tid för att ta emot kunden).
« Senast ändrad: 12 december 2012, 14:16:24 av Ewald »

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3401
  • Karma +4/-7
SV: Upprörd över banken
« Svar #11 skrivet: 12 december 2012, 14:25:29 »
HÃ¥ller inte med om att det skulle bli nonsens.  Det skulle bli att eftersom bankdirektören skulle gÃ¥ pÃ¥ ett möte sÃ¥ gick han pÃ¥ lunch (man fÃ¥r dÃ¥ anta att mötet var sÃ¥pass mycket senare att han hann komma tillbaka frÃ¥n lunchen).

Sedan är det ju inte min uppgift att tolka texten sÃ¥ att det inte blir nonsens utan journalistens uppgift att inte skriva nonsens.  Han torde syfta tillbaka pÃ¥ bankdirektören i den citerade meningen, dÃ¥ det väl är sÃ¥ som syftningsreglerna för pronomen är?

Oavsett, så hade ju detta alltså inget att göra med en avslagen låneansökan att göra utan var enbart föranlett av att banken uppförde sig ohyfsat och inte hade ens de mest basala kunskaper i hur man behandlar kunder på ett respektfullt sätt.
« Senast ändrad: 12 december 2012, 14:35:04 av DIY_freak »
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad nttekniker

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 341
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Panasonic CU-E9DKE och Mitsubishi Q-heat 635
SV: Upprörd över banken
« Svar #12 skrivet: 12 december 2012, 14:36:56 »
Hände ungefär samma sak med mig och nordea, men här i Sverige är vi mer toleranta antar jag sÃ¥ det blev ingen slag i ansiktet (pga att tjänstemannen var en kvinna  ;))
Ingen kom pÃ¥ bokad möte för bolÃ¥n och efter en kvart sittande och klagomÃ¥l kom en kvinna som var ocksÃ¥ respektlös, Jag valde sedan en annan bank, sÃ¥ enkelt  a:gl
Panasonic CU-E9DKE (2005-2007) och Qheat 635 (2012) i en plans hus på 130kvm i sthlm från 1971.
Bytt alla fönster och fönsterdörrar till 3 glas oktober 2013.
Års förbrukning
2011= 14.8 Mwh
2012= 15.65 Mwh
2013= 16.06 Mwh
2014= 14.99 Mwh
2016= 15.64 Mwh

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #13 skrivet: 12 december 2012, 14:37:43 »
@ DIY_freak

Att vissa (t.ex. bankdirektörer) tycker att dom är "bättre" än vissa andra händer tyvärr. Det var ett mycket vikgtigt möte för kunden och jag kan förstå att den blev upprörd över bankdirektören.


Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4395
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Upprörd över banken
« Svar #14 skrivet: 12 december 2012, 14:40:14 »
Hände ungefär samma sak med mig och nordea, men här i Sverige är vi mer toleranta antar jag sÃ¥ det blev ingen slag i ansiktet (pga att tjänstemannen var en kvinna  ;))
Ingen kom pÃ¥ bokad möte för bolÃ¥n och efter en kvart sittande och klagomÃ¥l kom en kvinna som var ocksÃ¥ respektlös, Jag valde sedan en annan bank, sÃ¥ enkelt  a:gl

Hmm... okej. Vilken bank valde du sen *nyfiken*

Själv har jag Swedbank i Sverige.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!