Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LP larm och isbildning bak pÃ¥ luftintaget/förÃ¥ngaren pÃ¥ 2025, 8kW i Roslagen.  (läst 9000 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rizzardh

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0

Jag upptäckte idag när jag gör veckokontroll (kollar bl.a förbrukningen) att all parametrering är fabriksinställningar.
SÃ¥ kolla ni som haft reparatören hos er att parametrarna är era egna  inställningar och inte Nibes fabriksinställningar.
Jag märkte att pumpen  hämtat tillskott alldeles för mÃ¥nga timmar inatt. Min balanstemp är inställd pÃ¥ -9 gr
och Nibes inst. 0 gr.

//Rizzardh

Utloggad perka07

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
 --/
Inatt var det helikopteranfall i trädgården!?
Vaknade av ett ljud som jag hade glömt bort, men det var ju bara fläkten i VP som hade fått lite isbildning, igen >:(
Fram med varmluft och därefter stänk av glykol på undre delen av fläktkransen.
Fläkten startar direkt efter avfrostning när 4-vägaren växlar och drar med sej ångmolnet.
Fan' vad jag längtar efter Nibekillen, men han har inga delar (styrkort & värmekabels paketet till fläktkransen), de är restnoterade. Undrar om Nibe har någon logistik för detta? Nej! Svagt!Botten!

Utloggad JPEG

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Karma +0/-0
Min självinstallerade "option" med värmekabeln på fläktkransen 60W fungerar i väntan på Nibes modifiering. Slår till den när helikoptern närmar sig.

/Peter
Hus i NV Stockholm byggt 1969, ca 230 kvm uppvärmd yta, vattenburet system. Tidigare 39 MWh årsförbrukning. 1:a året med VP 25MWh, numera efter justeringar ca 21,5MWh.
Konverterat aug 2008 till L/V Nibe Fighter 2025-10kW ansluten till VVM300, volymtank  100l (modifierad Nibe VVB) och 100l Nibe VVB för spets.

Utloggad hulta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 546
  • Karma +0/-0
  • VVS branschen bör saneras..
Grannen får nu en Nibe 2025 installerad istället för sin eländiga Kina skräp.
Undrar om det blir helikopter anfall därifrån.... :)


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 287
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!