Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kompressor 4,5 startar men kommer inte över 8hz  (läst 2785 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Severed

  • Gäst
Henrik Severed
Kompressor 4,5 startar men kommer inte över 8hz
« skrivet: 27 oktober 2013, 08:22:46 »
Vaknade i morse med felmeddelande på pannan -H4 (fel på strömgivare)

Stängde av ström till både pannan och kompressorn. Allt startade upp men kompressorn går inte över 8hz för att sedan stänga av sig och försöka igen. Detta resulterade i fel H12 (hic ström eller temperatur utlöser efter 8 upprepade fel)

Får ju givetvis ringa service men vad tror ni att det kan bero på?

Björte

  • Gäst
Björte
SV: Kompressor 4,5 startar men kommer inte över 8hz
« Svar #1 skrivet: 29 oktober 2013, 09:28:55 »
Har liknande fel sedan ett tag tebax. Förra vintern slutade utedelen funka och då bytte vi kretskort. Det kostade väl nånstans 15-20 lax. Sen funkade den men jag tyckte den gick för jämnan där ute under förra vintern. Sen började den larma för H12 och H04 minst en gång per dygn. Felsökning gav inget utöver en räkning. Pumpen gnäller om nåt i kompressorn och resetar man larmet kommer den bara upp i 8 Hz men ger upp och larmar efter några minuter. Imorgon kommer en kille med ett nytt kretskort även till innedelen, men jag förutsätter att det blir nån form av felsökning av utedelens kompressor och grejjer.

Trist när grejjerna inte var gratis att installera 2006. Elpatronen funkar fint(grannen sover bättre än nånsin) och rent krasst kan man ju värma huset med elpatronen ett tag för kostnaden av ännu ett kretskort. Jag känner allt som oftast att könsord inte räcker till när man ser dendär röda lampan blilnka.

Koski198

  • Gäst
Koski198
SV: Kompressor 4,5 startar men kommer inte över 8hz
« Svar #2 skrivet: 04 oktober 2017, 16:16:05 »
Hej jag undrar hur det gick för er med pumparna kom ni fram till vad som var fel?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!