Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Extrasaltad offert?  (läst 3269 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enkla

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Extrasaltad offert?
« skrivet: 16 december 2009, 14:17:19 »
Vi har begärt in offert från fyra företag i Falkenbergstrakten på luft/vatten-värmepump. Två var här och kikade. Ett har svarat.

Svaret består av 134.550:- för CTC Eco Air 107 kopplat till CTC EcoEl. Priset inkluderar installation av dessa (inkl, cirka 6 m rördragning) samt bortforsling av befintlig oljepanna & innomhustank. I priset ingår också två nya radiatorer och montering av dessa (= ungefär 7 meter rördragning ).

Priset känns ganska välsaltat men eftersom det var det enda bud vi fick så är det svårt att jämföra... Någon som har någon jämförelse? Gärna från denna höst/vinter eftersom leverantören hävdar att tillverkaren höjt priserna så sent som för ett par månader sedan.

Utloggad skuggan_pm

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 315
  • Karma +0/-0
  • Dags att isolera mina golv?
SV: Extrasaltad offert?
« Svar #1 skrivet: 16 december 2009, 15:01:02 »
Hej

Låter jättedyrt. För ett år sen gav jag 99.000 för nästan samma sak då jag bara hade en extra radiator. På den tiden fanns inget ROT-avdrag men jag hoppas dit pris är före avdraget?

Som sagt, låter väldigt dyrt så prova att hitta en till leverantör.
Sollentuna: 225m2 + 70m2 källare. CTC EcoAir 107 + EcoEL.  Nu ocksÃ¥ en Daikin Stylish

Utloggad erp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3207
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Extrasaltad offert?
« Svar #2 skrivet: 16 december 2009, 15:19:41 »
Hej

Priset för en EcoEl1550 + EcoAir107 är knappt 65 000:- i annons här till vänster.
Det är i stort sett samma priser som gällde i dec 2006, när jag köpte min. Då betalade jag 90 000:- för en komplett installation inkl isolering av alla nya rör och bortforsling av gamla oljepannan.
Detta var utan några rotavdrag.

Jag tycker ditt pris verkar svindyrt, här i trakten hade man fått en EcoHeat inkl borrning för ditt pris.

//Ronnie
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad Enkla

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Extrasaltad offert?
« Svar #3 skrivet: 16 december 2009, 23:04:28 »
...men jag hoppas dit pris är före avdraget?

Jodå, priset är före rotavdraget, men fakturan kommer att hamna på 117 000 efter avdraget, enligt leverantören.

Det hade varit intressant med ännu fler prisuppgifter. Möjligheten finns ju ändå att det är ni som fått till de perfekta dealarna, och det kan vi ju tyvärr inte alla räkna med att få, även om det luktar lite bondfångeri om offerten vi fått - jämfört med era.

I vilket fall tackar jag för de extremt snabba svaren, så här långt.

Utloggad allfixaren

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Halmstad Sweden
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Extrasaltad offert?
« Svar #4 skrivet: 21 februari 2010, 17:46:42 »
Hej jag kan hjälpa dig med en lite bättre offert är en egenföretagare så jag har inte så stora kostnader som de stora kolla www.allfixaren.com om du inte redan installerat.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!