Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Toshiba Ras 13ykv-e felkode  (läst 2972 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hermos

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
Toshiba Ras 13ykv-e felkode
« skrivet: 18 januari 2011, 00:50:11 »
Hej.
Vet någon vad felkode 13
Pumpen är en Toshiba e-RAS 13ykv
Självdiagnos med fjärrkontroll (Check-koden), där vi gick igenom detta var att en felkod 13, men koden 13 är inte i manualer, är så frågan vad är 13 för, jag hoppas någon kan hjälpa till med detta.

Utloggad doggydoggen

  • Signal Tekniker som inte är
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 961
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar Glass!
SV: Toshiba Ras 13ykv-e felkode
« Svar #1 skrivet: 18 januari 2011, 18:01:54 »
Hej.
Vet någon vad felkode 13
Pumpen är en Toshiba e-RAS 13ykv
Självdiagnos med fjärrkontroll (Check-koden), där vi gick igenom detta var att en felkod 13, men koden 13 är inte i manualer, är så frågan vad är 13 för, jag hoppas någon kan hjälpa till med detta.

Jag tror att du inte får något svar eftersom felkod 13 inte verkar finnas?,men därimot 1E.?
Bor i hus Team dogge i Umeå, dvs har ritat och byggt huset själv, är på c:a 130 m2 med övervåning på halva huset.
Timmrade ett garage/verkstad av en gammal västerbottensgård 2002 på c:a 70m2.
I huset sitter det 1 st toshiba 25 premium och 1 Ras10
som spets har jag en upphottat pelletskamin
St.Croix Aftonbay som styrs av bland annat utomhus temp och innetemp med automatisk start.
I garaget sitter det en Electrolux ESD09HRA samt ett luftvärmesystem ACJ med en ombyggd Minimaster värmeväxlare
Blev även en ombyggd minimaster värmeväxlare i huset.
Årsförbrukningen är runt 17-18T kw många kw blir det i garaget med maskiner och annat, bara belysningen som består av 30st 30w=900w lysrör som man ideligen glömmer att slå av!!!

Utloggad hermos

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: Toshiba Ras 13ykv-e felkode
« Svar #2 skrivet: 18 januari 2011, 22:44:39 »
Outdoor Toshiba Ras 13YAV-E

Indoor   Toshiba Ras 13YKV-E



hej, jag har gjort nog ett misstag, när jag tar en självdiagnos via fjärrkontroll (Check Code) och trycker pÃ¥ pÃ¥ den och kommer till 13 sÃ¥  piper flera gÃ¥nger och efter det jag fÃ¥rstÃ¥r  är ett misstag, men jag ser inte i handböckerna vad som är fel, jag kan fÃ¥ en tjänstman att titta pÃ¥ detta, men di har inte tid att komma pÃ¥ ett tag.

Utloggad o o

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 929
  • Karma +0/-0
SV: Toshiba Ras 13ykv-e felkode
« Svar #3 skrivet: 14 november 2011, 13:08:34 »
Gammal tråd, men kanske hjälper det någon annan. Felkod 13 = Fel temp på TC sensorn. Hexadecimalt är 0d (som finns i manualen) samma som 13, varför de valt skilja på dem vete fasen...

Tekniska handboken för RAS: http://csd-ltd.net/downloads/files/Technical%20Handbook%20version%2011_5.pdf

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!