Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ta bort larmhistorik frÃ¥n Atec?  (läst 1767 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad culdesac

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Ta bort larmhistorik från Atec?
« skrivet: 15 januari 2015, 18:05:38 »
Jag har haft min Atec ca. 2 år nu och den har väl tuffat och gått rätt bra under tiden. Jag installerade precis en Thermia link på denna och i samband med detta får jag upp en varning på link-panelen att det finns larm på Atecen som ska kontrolleras. Där finns de också förstås, några st. från i början. Hur blir jag av med dessa? Jag vill förstås inte att Linken ska stå och varna hela tiden för larm som inte gäller längre!

Utloggad culdesac

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ta bort larmhistorik från Atec?
« Svar #1 skrivet: 16 januari 2015, 20:26:31 »
Med lite mer kött på benen så förstår jag nu att det inte är larmhistoriken Thermia Linken klagar på. Varningen är inte solklar, typ "Det finns larm på värmepumpen", men det som det betyder i detta fall är antagligen att den har något problem med att få kontakt med den. Tittar man på info om pumpen på Linkens display så verkar den inte kunna hämta några data från den, utetemperatur, kurva etc. Nätverkskontakt med enheten som är kopplad till pumpen finns dock.
Finns det någon Link-användare som har någon input att ge??

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!