Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Uppgradera F750 frÃ¥n firmware version 1384?  (läst 2241 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik-NA

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 689
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Franzens.nu
Uppgradera F750 från firmware version 1384?
« skrivet: 10 maj 2014, 10:06:37 »
Har en NIBE F750 med firmware 1384 (såg att det stod så under boot). Har laddat ned UPGRADE_v3000R3.nibe och 06606011181009_v5086R6.nibe på en tom USB-sticka.

När jag ska göra uppgraderingen så måste jag hitta annan fil. Då dyker det upp "upgrade > 3000" på displayens övre del. Den nedre delen är tom. Jag kan inte göra annat än att trycka på tillbakaknappen.

Hur uppgraderar jag?
IVT Optima 700 med specialanpassad 290 A/W i fritidshuset på södra delen av Gotland.
Läs mer här:  Huset pÃ¥ franzens.nu

Utloggad shogo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 247
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Inaktiv
SV: Uppgradera F750 från firmware version 1384?
« Svar #1 skrivet: 25 maj 2014, 13:52:34 »
Hämtat från www.nibeuplink.com

Om anläggningen för närvarande har en programvaruversion lägre än 3000R3 måste du först installera UPGRADE_v3000R3.nibe innan du kan installera en ny programvara. Ladda då hem båda versionerna och spara på ett USB-minne. Om inte anläggningen automatiskt föreslår programvara med versionsnummer 3000R3 i menyn "uppdatera programvaran", navigera till "välj annan fil", tryck OK och välj mjukvaran UPGRADE_v3000R3.nibe. Välj därefter "starta uppdatering". När UPGRADE_v3000R3.nibe har installerats (stapeln har nått 100% och anläggningen startat om) kommer den automatiskt att starta installationen av den andra programvaran du sparade ner på USB-minnet.
Inaktiv användare (bor i lgh nu).

Utloggad Erik-NA

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 689
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Franzens.nu
SV: Uppgradera F750 från firmware version 1384?
« Svar #2 skrivet: 25 maj 2014, 19:36:44 »
Tack för svar!
Problemet är löst. Missade att uppdatera tråden här. Kontaktade Nibe som skickade ett USB-minne med programvaran på.

Första försöket fungerade inte. Bootade om pannan och sedan gick det. :)
IVT Optima 700 med specialanpassad 290 A/W i fritidshuset på södra delen av Gotland.
Läs mer här:  Huset pÃ¥ franzens.nu

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!