Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: RÃ¥d önskas-Utbyte av gammal värmepump  (läst 805 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karl-Gunnar P

  • Gäst
Karl-Gunnar P
Råd önskas-Utbyte av gammal värmepump
« skrivet: 02 februari 2018, 11:01:53 »
Postade på fel ställe först, provar igen..

Hej,
Har ärvt ett hus efter mina föräldrar och planerar att hyra ut det tills vidare. Huset är byggt 1997 och då installerades en Thermia Villa 55 med jordvärme. Senaste åren har den krånglat en hel del med växelventil, cirk pumpar,elektronik mm. Eftersom pumpen är 20år och jag inte vill att det ska krångla när det är uthyrt så funderar jag på att byta ut den. Huset har golvvärme i alla rum och är väldigt väl isolerat, 2017 förbrukades 10500kwh totalt men då bodde bara min 80-åriga mor där, Tror att det som mest förbrukat 15000kwh tidigare något år när min far levde. Så den stora frågan,Vilken pump skall jag sätta in? Har en Nibe 1250 i mitt hus sedan 9 år och är väldigt nöjd med den men mitt hus är ju inte alls lika energi snålt. Har Tittat lite på Nibe F1255 men jag har ingen bra koll på pumpar nuförtiden så vad rekommenderas?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!